Benvolguts i benvolgudes alumnes,
Us recordem que el proper divendres 01 de febrer, s’exhaureix el termini del tercer lliurament de projecte empresarial, corresponent a la 2ª avaluació. Aquest lliurament inclou “la idea”, l’estudi del “Microentorn” i del “Macroentorn”, l’anàlisi Dafo, l’enquesta amb les conclusions i les 4’ps del màrqueting mix. (Preu, producte, promoció i distribució.)
Per lliurar el projectes només heu de buscar dins la plataforma de l’escola la carpeta de la bústia : ( 3ª Entrega. ( 2ª Av) Idea – Màrqueting mix); dins l’assignatura de Projecte Empresarial.
Quant a Àngels Codina
Hola em dic Àngels i actualment estic fent de professora de cicles formatius a la Salle Manlleu en la especialitat de Gestió administrativa i Administració i finances. En aquests moments porto aquest bloc: Fem Rutllat el projecte, és un bloc de suport per els alumnes d' Administració i finances de Grau superior en els Mòduls 11-13 Simulació Empresarial i Projecte d'administració i Finances. També serveix de suport als alumnes de GM i GS. d' empresa i iniciativa emprenedora i per a tots aquell/@s que us pugui servir .
Aquest article ha estat publicat en
General. Afegeix a les adreces d'interès l'
enllaç permanent.
Tot aquest apartat del preu, el tinc molt insegur. De moment el donaré per tancat, però, oi que tot això canviara més endevant? Doncs perquè ho hem hagut de fer ara :S
Bon dia Guillem,
Si ens rellegíssim el dossier, els articles del bloc, hi hauria molts punts que entendrien d’una manera més fàcil.
El pla de màrqueting és el pas previ a la previsió de vendes i /o Pla de producció. Si no tenim clara la estratègia de preus no podrem fer la previsió de vendes anuals, ja que no sabrem quins són els nostres preus de sortida. ( que podrem revisar i millorar, no inventar).
Quan analitzem el pla de màrqueting cal que tinguem en compte les 4 P’s de manera acurada :
Producte/servei : hem de descriure el nostre producte/servei amb el màxim de detall possible.No ser si recordes l’ exemple de cargol.
Preu: hem de tenir clara quina és la estratègia que hem de fer servir pel que fa referència al preu.
a) Preu en funció dels costos b) Preu en funció de la competència c) Una barreja de les dues anteriors d) Preus de penetració en el mercat e) Preus objectiu…etc.
Promoció: quines tècniques de promoció farem servir per donar a conèixer el nostre producte en el mercat? Farem campanyes publicitàries continues, puntuals? Ens donarem a conèixer una temporada abans de sortir al mercat? O just en el moment de començar ? A través de quin mitja? (fulletons, anuncis a la premsa local, comarcal, a la ta televisió local…)
Utilitzarem alguna tècnica de les relacions públiques?: Festes populars, esdeveniments, activitats, culturals, esportives , benèfiques…
Place/ Distribució: Analitzar i definir quin serà el nostre/es canals de distribució? Només en tenim un o més d’un ? Quina és la seva dimensió?
Hi ha una cinquena P: que és la que anomenam Packatging ( embolcall, forma de tramesa o presentació), que en el cas del teu projecte també és important).
Quan el mercat està saturat, hi ha més oferents que demandants, cal que ens les enginyem per ser diferents (positivament) i fer més atractiu el nostre producte/ servei que els competidors, per atreure el màxim de clients.
Guillem,espero que t’hagi aclarit algun dels teus dubtes en referència al preu i alguna de les altres variables de màrqueting mix que puguis tenir.
Benvolguts profes!!!
El treball és molt interessant fins i tot divertit… però sobre tot intuitiu, si més no des del meu punt de vista. El tema del preu és una bogeria, per molt que volguem perfilar, segur que ens deixem coses amb les que no comptem, realment el que fem és especular… i que és una especulació, sinó una invenciò amb cert tocs realistics?
Amb tothom que he parlat, m’ha dit que els marges comercials del servi d’incineració són brutals, i estic plenament convençuda que és així, però segons els meus càlculs, si que tenen un marge cial. correcte però mai BRUTAL. Potser vulgui corre massa amb una infraestructura bastant potent no ho sé, que opineu vosaltres?
Gràcies per tot.
Anna Vílchez
Hola Anna, intuïtiu, intuïtiu ? no seria l’ adjectiu . Ja que cal una gran dosi de realismes i de tenir les coses clares.
Evidentment que partirem d’unes previsions amb les seves possibles desviacions i correccions… Partirem d’una previsió de vendes i d’uns costos previstos , hem de
tenir en compte que conèixer els costos que tindré d’una manera exacta esdevé impossible, però fins hi tot ho és per un negoci que ja està en funcionament.
Però precisament els preus és una de les variables on hem de ser més curosos.
Intenta respondre a aquestes preguntes ?
a) Vols que el teu projecte sigui viable ? SI
b) T’ has informat dels preus que ofereix la competència? SI
c) Has tingut en compte els costos fixes i variables que formaran part de la posada en funcionament del teu projecte? SI
d) Els teus preus estan molt per sobre o per sota dels teus competidors? NO
e) Ets realista amb les inversions i amb les despeses de sous ? SI
Per tant el preu queda molt acotat . No?
Bé , continuarà
Bondia a tothom!!!!
Lorena avui divendres 27/01/2011 el nou 9 he vist un article que informava que a Can Girbau de Vic fan rentadores i diria que també assecadores industrials, no ser si ja ho sabies? Però he pensat que valia més dir-to, per si no ho havies vist!
No ser si ho llegiràs o no però si algú li pot dir!
Vinga. Bon cap de setmana a tothom!!!!
Moltes gràcies Jordi per la teva aportació. Ja li direm a la Lorena . Que et milloris !
Jordi! Moltes gràcies macu! ja m’han passat el missatge. Ja ho sabia però igualment gràcies.
A recuperar-se!!