Relacionat amb l’eix transversal del curs, “Cuines del món” hem treballat Miquel Martí i Pol i el seu llibre de poesia Bon profit!
En hem endinsat concretament en quatre poemes: els hem llegit, hem sentit com els reciten i canten en Toti Soler i la Cinta Masip, hem comprès les expressions i finalment els hem il·lustrat.
Pintar amb rotuladors no hauria estat tant divertit si no fos perquè ens els vam enganxar als dits i vam fer molts gargots…
Cada nen o nena escull quatre rotuladors del color que vol, els els enganxem als dits amb cel·lo i a pintar… en un mural molt gran enganxat a la pissarra.
Expressió, creativitat, diversió, color… aquest mural ens servirà de base coloraina per un altre treball.
La classe de les crispetes ens ho hem passat pipa fent cabanyes al pati!
Unes quantes caixes de fruita (de cartró i plàstic), llençols i pinzes d’estendre la roba són els materials que hem utilitzat.
Els nens i nenes han treballat la creativitat, l’esforç, la cooperació amb els altres companys, el joc simbòlic…
Una bona tarda de divendres.
El Rei Carnestoltes ha fugit de les nostres contrades i ha deixat pas a la Quaresma, amb qui durant set setmanes comptarem els dies que falten fins a menjar la mona.
Sabeu el conte del Rei Carnestoltes i la Vella Quaresma?
Reciclem oueres, en tallem el tros escollit, les pintem amb colors vius, hi clavem un trosset d’escurapipes (previ foradat amb el punxó), uns ulls ben vistosos…
Una experiència de descoberta del propi cos: de les possibilitats motrius pròpies i alienes dels humans. De les nostres potencialitats i febleses. De treballar, valorar i respectar les diferències.
Pintem amb els peus! Intentem fer un dibuix mentre riem i riem… i ens cau el rotulador.
Com les deuen fer aquelles postals de Nadal tant boniques?
La classe de les crispetes (P4 i P5) som petits escriptors!
Agafant la idea del binomi fantàstic de Gianni Rodari, primer triem i busquem al Google imatges dels noms de les classes de l’escola (bunyolets, crispetes, bombons, espaguetis, llaminadures, pizzes i Ferran’s Adrià) i després un personatge de conte.
A continuació, encara agrupats per parelles, escrivim una frase que ens inventem per a les dues imatges escollides.
En una segona sessió, també per parelles, continuarem les històries començades “en cadena”; és a dir, una nova parella continuarà la història començada amb una frase. Després canvia d’ordinador novament i escriu una frase a una altra història, de manera que a la frase inicial de la història s’hi ha afegit nus i desenllaç, però a dotze mans!!
Aquesta experiència ha estat molt positiva pels nens i nenes, que treballen en parelles, s’ajuden i s’engresquen mútuament, s’organitzen de forma autònoma i amb un grau de motivació elevat.
A P5 fem escriptura natural (escriuen tal com sona) i els ho respectem perquè l’objectiu d’aquesta activitat és adquirir gust per la lectura i l’escriptura.
Dins el projecte POESIEM, els nens i nenes de la classe de les crispetes (P4 i P5)han resolt l’activitat anomenada El binomi fantàstic, que fou creada per Giani Rodari.
Situats per parelles a l’ordinador els demanem que busquin al google imatges la foto d’un personatge d’un conte i després el nom d’una classe de l’escola. Farem el copiar – enganxar a un document word.
Una vegada ho tenim, hauran d’inventar-se un petita història on surtin els dos personatges.