Llop en bossa

Per culminar el treball dels llops, tema que dóna nom a la classe, hem fet un titella de bossa.
Hem pintat una bossa de cartró amb pintura, li hem afegit la cara feta en cartolina i finalment li hem pintat les potes.

No us espanteu, que són llops bons!

IMG_4938

Publicat dins de Plàstica | Deixa un comentari

Un record alegre

Tens un record alegre?
Quin dia et vas sentir molt feliç?
Quina cosa et va agradar molt de fer?

Tria un full de color per dibuixar-lo.
Fes-ho tant bonic com puguis.

Felicitats! T’ha sortit molt bonic. Ens ha agradat molt que compartissis amb nosaltres aquesta vivència.

Publicat dins de Activitats de classe, Descoberta d'un mateix | Deixa un comentari

M’estimo més a…

La classe dels llops hem fet un treball d’emocions:
Hem parlat de què significa estimar algú, qui ens estima a nosaltres i qui estimem nosaltres. També per què.
Una vegada vam pensar bé qui estimàvem més i per què, vam estendre folis de colors a terra. Cada nen o nena va col•locar-se al foli de color que preferia per dibuixar la persona estimada i vam comptar-nos.
Vam lliurar a cadascú el full i retoladors de colors. Finalment vam escriure el nom de la persona escollida.
Hem penjat els quadres al racó d’emocions de la classe i ara ens acompanyen.

Publicat dins de Activitats de classe, Descoberta d'un mateix | Deixa un comentari

Continua el dibuix

He trobat alguns trencacloques que els falten peces per poder completar-los.
Em vaig resistir a tirar-les de seguida i amb poc temps se’m va ocórrer que amb les peces desaparellades en podia fer un senzill treball de plàstica.
Enganxada damunt el full la peça, vaig suggerir als nens i les nenes que continuessin el dibuix en tot el full.
A la classe de P4, ens ha sortit així:

Publicat dins de Activitats de classe, Plàstica | Deixa un comentari

SETMANA D’EXPERIMENTACIÓ SENSORIAL

Durant tot el curs hem treballat l’exploració i l’experimentació amb el material de ciència 3/6: pinces de la roba, bigudins, boles i rampes i també amb l’exploració directa d’elements de l’entorn que tenim al racó d’observació fix a la classe (fulles, flors, petxines, pedres fòssils…)

La propera setmana farem un treball d’experimentació i exploració sensorial amb un altre tipus de material. Una sessió d’una hora cada dia. Farem grafies, potenciarem la creativitat i la imaginació, fomentarem la resolució d’hipòtesis, desenvolupament del llenguatge, el treball en equip i la maduració de l’autonomia.

Metodologia:

En un primer moment presentem el material als infants tot deixant que experimentin lliurement. Després posarem al seu abast les eines: pots,culleres, canyes, embuts, tubs, gerros, sedassos… per si els volen fer servir. Quan ja fa una estona que experimenten fomentaren l’expressió verbal de les descobertes pròpies i comentarem les dels companys per si les volen imitar. Anirem jugant amb tot el que va sorgint i recollint les descobertes.

L’objectiu principal és crear una sessió activa, experimental, vivencial i basada en la manipulació lliure.

ESTRIS DE TREBALL
-gerros de plàstic
-pots de diverses mides
-tubs de diverses mides
-sedassos
-embuts
-culleres i estris de fusta
-canyetes de plàstic
-gots de plàstic
-compta-gotes
-rodets de fusta i plàstic, llisos i gravats
-material de cuineta
-rotlles de film transparent
-recipients grossos de plàstic, cubells i safates
-gots de plàstic, iogurts

MATERIAL MANIPULABLE
-Papers: confetti,serpentines, paper seda de colors i formes diversos, trossets de plàstic de colors, trossos de cartolines petits i aigua.
-Farina
-Pasta de dents de diferents colors
-Aigua
-Sorra de platja
-Marro de cafeteria
-Pintura de dits de colors
-caixes de cartró i plàstic de diferents mides
-safates de porexpan i plàstic
-oueres de cartró
-paper de celofana de colors
-tubs de cartró interiors del paper WC i paper de cuina
-paper de cuina en rotlle

Activitats:

1. Pastera de papers
2. Pastera de sorra de platja
3. Pastera de pasta de dents
4. Pastera de marro de cafetera
5. Pastera de farina
6. Pastera de pintura de dits sobre film transparent
7. Composicions amb volums
8. Transparències amb oueres i tubs de cartró (celofana)

Publicat dins de Descoberta d'un mateix | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

Fem barreges

Muntem una pastera de pintura de dits: Dues taules folrades amb plàstic protector, 4 nens o nens curiosos al seu voltant i dos pots de pintura de dits.
No hi ha cap ordre. Els infants posen els dits dins el pot, n’escampen per damunt la taula, es freguen les mans, fan grafismes…
Al cap d’una bona estona amb aquesta dinàmica, afegim una punta d’un altre color al mig i fem la pregunta. Què podem fer ara? Què passarà? Fem hipótesis. Comencen les barreges.
Finalitza l’activitat estampant fulls de paper damunt la pintura.

Publicat dins de Activitats de classe, Descoberta d'un mateix, Plàstica | Etiquetat com a , , , | 1 comentari

L’ambient dels artistes

El mes de març l’hem dedicat als artistes.
Hem distribuït diferents racons per tal de treballar la creativitat dels infants: racó de dibuixos amb gomets, racó de dibuix amb llapis i rotuladors prims, racó de collage (retallar i enganxar), racó de pintura en cavallet (aquarel•la), racó de pintar pedres de pissarra, racó del mural (pintura témpera), racó dels instruments musicals i racó dels cançoners, racó d’escultures (pinyes i canyes).
A diferència dels racons creats anteriorment, aquesta vegada no es podia canviar fins haver acabat la feina que havien escollit. El mural a la paret ha estat un treball compartit i cada setmana hem posat un mural diferent.
Dins l’ambient dels artistes es podrien haver seleccionat altres activitats; segurament més elaborades, més creatives, més diferents… en tractar-se del nivell de P3 i que es pretén un treball autònom per part dels alumnes es va fer aquesta selecció.

Publicat dins de Ambients, Plàstica | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

Pintem la primavera

Hem fet un dibuix de la primavera utilitzant diferents tècniques.
Damunt paper blanc hem pintat amb cera blanca flors grosses. No es veien gaire.
Hem fet pinzellades amb diferents tons verds de pintura aquarel•la per tot el full.
Hem pintat flors amb rotulador doble de colors.

Ha estat un treball divertit i vistós. Ha provocat curiositat no veure les flors quan les dibuixaven i fer-les aparèixer després amb l’aquarel•la

Publicat dins de Activitats de classe, Plàstica | Deixa un comentari

L’ambient dels actors i les actrius

Quan encara tenim molt viu el record de la festa de Carnestoltes i fent ús de les disfresses de l’escola i particulars, les enxanetes ens convertim en actors i actrius.
La classe s’ha transformat en un multiespai per disfressar-nos i interpretar:
– racó del penjarobes (disfresses)
– racó dels complements (gorres i barrets variats, bolsos, corbates…)
– racó de les robes (per construir capes, faldilles, escenografies…)
– racó de maquillatge
– racó dels titelles (guant i dit)

La primera i segona sessions han sigut de descoberta dels espais i materials. Ens hem disfressat lliurement, ens hem maquillat i hem improvitzat alguna escenografia.
Les següents dues sessions han estat més de treball en grup. Al racó dels teatrins inventàrem i representàrem contes. Al racó del teatre muntàrem l’escenografia de contes coneguts i interpretàrem el rol escollit.
Com que estem immersos en el projecte dels pirates han construit vaixells i s’han disfressat de pirates en moltes ocasions.

Aquesta activitat s’acompanyà amb treball a la classe: entre tots vàrem pensar quin conte volíem representar, quins personatges hi ha, quin material necessitem…

Un treball de llenguatge oral, llenguatge escrit, llenguatge plàstic, psicomotricitat i moviment, emocions, autonomia, presa de decisions…

Publicat dins de Activitats de classe | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

L’ambient dels constructors

El present mes de febrer ens endinsem a l’ambient dels constructors amb l’objectiu de treballar geometria, expressió corporal, situació espaial… en un espai d’exploració.

Muntarem varis racons amb material divers per tal de fer grans i petites construccions.
Per als racons de les grans construccions utilitzem: Construccions de plàstic grans (comercials),
caixes de cartró grans i mitjanes, teles grans, caixes de plàstic i cartró de la fruita, pinces de la roba, cilindres grans de diferents gruixos … i per les construccions petites i mitjanes: Fustes de diferents mides, cons de plàstic i de cartró, caixes de cartró petites (embolcalls), safates de pórex, fustes cilíndriques, rotlles wc, pots actimels, gots de plàstic, taps de plàstic, pots de llet, (llaunes cilíndriques) …

Els nens i les nenes poden passar pels racons que ho desitgin. El treball a fer-hi s’orienta durant les quatre sessions que hi assistiran i passa del joc d’exploració lliure a la resolució de petits problemes i l’assimilació de nous conceptes. La unitat acaba amb la concreció de l’activitat en un dibuix.

En el joc d’exploració lliure s’han construït cases, cabanes, vaixells pirates, torres de castells, camins… Durant l’activitat i de forma natural s’ha parlat del concepte dins/fora, davant/darrera, un costat/l’altre costat, rectangles, cercles, quadrats, triangles, prismes, cilindres, llarg/curt, amunt ….
I el que és molt important: se’ls desperten apassionadament les ganes de descobrir, crear, provar, riure, compartir amb els companys !
És per a mi una altra manera de treballar la geometria; un aprenentatge vivencial.

Publicat dins de Activitats de classe, Llenguatge matemàtic | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari