L’ambient dels constructors

El present mes de febrer ens endinsem a l’ambient dels constructors amb l’objectiu de treballar geometria, expressió corporal, situació espaial… en un espai d’exploració.

Muntarem varis racons amb material divers per tal de fer grans i petites construccions.
Per als racons de les grans construccions utilitzem: Construccions de plàstic grans (comercials),
caixes de cartró grans i mitjanes, teles grans, caixes de plàstic i cartró de la fruita, pinces de la roba, cilindres grans de diferents gruixos … i per les construccions petites i mitjanes: Fustes de diferents mides, cons de plàstic i de cartró, caixes de cartró petites (embolcalls), safates de pórex, fustes cilíndriques, rotlles wc, pots actimels, gots de plàstic, taps de plàstic, pots de llet, (llaunes cilíndriques) …

Els nens i les nenes poden passar pels racons que ho desitgin. El treball a fer-hi s’orienta durant les quatre sessions que hi assistiran i passa del joc d’exploració lliure a la resolució de petits problemes i l’assimilació de nous conceptes. La unitat acaba amb la concreció de l’activitat en un dibuix.

En el joc d’exploració lliure s’han construït cases, cabanes, vaixells pirates, torres de castells, camins… Durant l’activitat i de forma natural s’ha parlat del concepte dins/fora, davant/darrera, un costat/l’altre costat, rectangles, cercles, quadrats, triangles, prismes, cilindres, llarg/curt, amunt ….
I el que és molt important: se’ls desperten apassionadament les ganes de descobrir, crear, provar, riure, compartir amb els companys !
És per a mi una altra manera de treballar la geometria; un aprenentatge vivencial.

Aquest article s'ha publicat dins de Activitats de classe, Llenguatge matemàtic i etiquetat amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *