A l’escola hem celebrat la Pasqua fent les activitats pròpies d’aquestes dates: potenciant la cultura popular catalana i donant a conèixer també el costum rumanès (entre d’altres) de pintar ous per Pasqua, perquè tenim molts nens i nenes rumanesos a l’escola.
La classe de les crispetes hem arrencat, setmana a setmana, una cama a la vella Quaresma, li hem cantant la cançó i ella ens ha obsequiat amb cançons, poemes, endevinalles… pròpies de la data. Cada divendres aquesta activitat ha estat diferent i divertida alhora.
El darrer dia de trimestre vam iniciar-lo fent un taller d’ous. Aquest any els models escollits han estat:
1.Enganxem gomets d’estrella a l’ou, després el submergim en un pot amb colorant específic per ous i vinagre d’alcohol, esperem una mica i ja està llest. Passat uns minuts podem escollir si arrenquem els gomets i fem el negatiu de l’estampat o els deixem.
2. Amb bastons de les orelles hem fet puntets de colors amb pintura témpera a discreció.
(Cada cicle de l’escola ha fet un model, tots ells han sortit molt xulos!)
Després del pati vam decorar la mona per compartir amb els companys i també una llesca de pa bimbo (amb crema de cacau i bombonets de colors) per prendre a casa; al damunt hi vam colocar un pollet que havíem fet dies enrere).
A la tarda, hem menjat les mones tots els nens i nenes i mestres de l’escola.
Bona Pasqua a tothom!