POISSON ROUGE

Continuem aprenent a moure el ratolí!!!! I comencem a clicar!!!



El conte de LES CASTANYES AMB BANYES

I per qui vulgui tot el conte, aquí us deixem l’enllaç
http://www.petitaxarxa.cat/castanyada/pdf/conte_castanyera.pdf



MOVEM EL RATOLÍ AL GOGOKI

Objectiu: cordinació oculo-manual



QUÈ FAREM AQUESTA SETMANA: del 10 al 14 d’octubre

CINQUENA SETMANA D’ESCOLA, del 10 d’octubre al  al 14

Continuem entrant a l’escola i fent el Bon dia – cantant la cançó-, observant quin temps fa, qui és l’encarregat del dia, fent els bits i cantant les cançons de la tardor.
A través de jocs, material manipulatiu, fitxes i activitats a la pissarra digital treballarem:
  • la lletra i, la lletra del pal amb un puntet. La farem amb gomets, amb guixos, la descobrirem als noms…
  • Parlarem de què hem fet el cap de setmana, a on hem anat… i així començarem a escoltar-nos entre els companys.
  • Arriba la tardor i ens comencem a preparar per la Fira de Tardor, que serà el 28 d’octubre i ens vindrà veure la Castanyera. Com ens preparem? Aprenent la seva cançó, coneixent més coses de la tardor, fent jocs, així com preparant una petita sorpresa per la Castanyera.
  • Treballarem les habilitats motrius com pintar, resseguir, fer caminets…
  • Descobrirem el conte de Cargols i Castanyes amb banyes.
  • Anirem al pati a jugar, una bona estona al matí i una de petitona a la tarda. Serà un bon moment per jugar, per pujar a les estructures, saltar, còrrer, fer sorra fina, jugar al tren amb els amics…
  • Farem una sessió d’Anglès amb en Monkey, la Star i en Rocket
  • Baixarem al gimnàs per les escales per anar a fer Psicomotricitat. Allà ens traurem les sabates i ens posarem els mitjons per anar a jugar al racó que més ens agradi.


QUÈ FAREM AQUESTA SETMANA: del 3 al 7 d’octubre

QUARTA SETMANA D’ESCOLA, del 3 d’octubre al 7 d’octubre.

Cada dia comencem amb les rutines de l’aula: qui hi ha, quin temps fa, cantem la cançó del bon dia i dels dies de la setmana. També passem els bits.

Continuarem treballant amb la mateixa metolodia: treball en petit grup, per racons, de gran gup…

  • Començarem a parlar de la TARDOR, la presentarem i veure’m un petit llibre que en parla, alguna de les seves dites així com la cançó M’agrada la Tardor.
  • Als Racons anirem a la cuineta, a cotxes, jugarem amb els piuets i les construccions i també descobrirem que amb les agulles d’estendre roba es poden treballar moltes coses.
  • Parlarem de la importància de tenir les mans netes, de no malgastar l’aigua, d’eixugar-nos les mans…
  • Repassarem el traç vertical, fent-lo en gran format i en petit format. Amb ell aprofitem per conèixer la I, una lletra que molts nens tenen de maquinista.
  • Tornarà a venir en Cheeky Monkey a la classe d’anglès i cantarem cançons.
  • També farem la sessió de psicomotricitat, dimecres els pollets i divendres els aneguets.
  • Observarem els quadres de Joan Miró, els intentarem interpretari també en reproduirem algun amb els nostres dits.

 



QUÈ FAREM AQUESTA SETMANA: del 26 al 30

TERCERA SETMANA D’ESCOLA, del 26 de setembre al 30.

  • Farem el BON DIA, cantarem al cançó del dia i dels dies de la setmana, mirarem el temps, farem els bits.
  • Començarem a treballar el propi nom, quines lletres té, qui les té, etc…
  • També parlarem de la TARDOR, una estació que ja és aquí. Anirem a buscar fulles al pati, observarem els arbres…
  • Introduirem un pintor i començarem a observar la seva obra: JOAN MIRÓ, un pintor català que treballava amb els colors bàsics i amb formes geomètriques simples.
  • Treballarem la Motricitat fina (les mans, fer pinça, fer força) fent boletes, jugant a plastilina i fent pastetes.
  • Cantarem cançons, les que tenim al blog.
  • Jugarem a racons: la cuineta -els hi encanta-, els cotxes, els animals i les disfresses.
  • Començarem a anar a informàtica per descobrir com funciona el ratolí (el moviment).
  • Treballarem el traç vertical i amb ell introduirem el número 1 i la lletra I.
  • Jugarem al pati, baixant per tubogan, jugant a pilota, fent sorra fina, anant amb els carretons.
  • Anirem a psicomotricitat amb la Carme -l’especilista- on jugaran lliurement (seguint el mètode d’Aucounturier).
  • Faran una sessió d’anglès (a nivell oral).
  • Continuarem treballant els colors primaris.



QUÈ FAREM AQUESTA SETMANA: del 19 al 23 de setembre

SEGONA SETMANA D’ESCOLA, DEL  19 AL 13 DE SETEMBRE

  • Farem les rutines del BON DIA, amb la cançó del Bon Dia, la dels Dies de la Setmana, observarem el temps i anirem coneixent el nom dels companys de la classe. També farem els bits d’estimulació.
  • Començarem a descobrir el nostre nom, quines lletres té.
  • També coneixerem l’escola, com és, quins espais té…
  • Treballarem els colors, començant pels primaris.
  • Començarem amb treballs de motricitat fina com és estripar papers (fer tires de paper).
  • Escoltarem i treballarem contes, entre ells: Què et passa miola.
  • Anirem al gimnàs a fer psicomotricitat.
  • Farem la nostra primera sessió d’anglès.
  • Jugarem a racons a la classe: els de contruccions, la cuineta, cotxes i disfresses.
  • Anirem al pati a jugar amb tots els altres companys d’educació infantil.