El post d’aquest mes de febrer està dedicat a l’instrument del qual sóc especialista:
“El fiscorn baix”
Vaig començar a tocar-ho als nou anys i als divuit ja havia acabat el vuitè curs
d’aquest instrument amb la qualificació d’excel·lent.
Passat l’estiu vaig fer una audició al teatre del Conservatori del Bruch
i vaig aconseguir la “Menció d’honor” del vuitè curs de fiscorn.
La veritat és que hi ha molt poca informació d’aquest instrument enlloc.
Si voleu podeu donar un cop d’ull a la viquipedia.
Aixó sí, si voleu veure un fiscorn baix d’aprop, només heu d’anar a un lloc on facin una audició de sardanes i
fixarvos-hi bé a la fila del darrera, en podreu veure un parell ben macos.
No és un instrument autòcton català, però s’utilitza a les cobles que toquen sardanes.
Aquí a continuació, podreu escoltar la meva versió del “Cant dels ocells” amb fiscorn.
Aquí em podeu veure amb el meu germà de petitet amb el fiscorn a les mans.
He d’aclarir que aquesta no és la col·locació correcta d’aquest instrument a la cobla
em varen posar al costat de meu germà que està tocant el “Flabiol i el tamborí”
només per fer-nos la foto.

Aquí teniu una altra foto feta durant la gravació d’un CD de sardanes de concert
amb la “Cobla de Cambra de Catalunya”.
