Església Parroquial de Sant Romà (1509-1522)
Aprofitant que amb els de 4rt hem arribat al Renaixement, segles (XV-XVI), m’agradaria parlar de l’església de Sant Romà de la nostra Vila,
Encara que l’església fou bastida en l’estil gòtic català, va ser construïda entre els anys 1509-1522 (segle XVI).
Quan Lloret era un escampall de masos i bordes, durant el segle XI, la parròquia de la vila es trobava cap a l’interior. La funció de seu parroquial pertanyia a la que ara es coneix com a Ermita de les Alegries.
Ben entrat el segle XVI, es va escollir un nou emplaçament per a la parròquia: l’esplanada prop del mar que es coneixia com Sa Carbonera, on es descarregava el carbó provinent del comerç marítim.
L’església fou bastida en l’estil gòtic català, va ser construïda entre els anys 1509-1522, estava dotada d’elements de fortificació (porta llevadissa, per exemple) i, originàriament, devia tenir una nau única.
Després, durant la resta del segle XVI i al llarg del segle XVII, es devien construir altres dependències i sobretot capelles laterals, segons es pot deduir de les informacions que hi ha sobre diversos altars i retaules.
El retaule de l’altar major fou encarregat pels jurats de la Universitat de Lloret, l’any 1541, als pintors Pere Serafí, conegut com lo Grec, i Jaume Fontanet, i costà unes 1300 lliures que es van acabar de pagar el mes d’octubre de 1559.
Aquest retaule fou identificat amb les peces trobades a les golfes del temple i, gràcies a aquest fet, es van salvar de la crema de l’any 1936 durant el devenir de la Guerra Civil Espanyola.
L’interior de la nau és de fines proporcions i les estructures del presbiteri i de la volta són molt aptes per ser pintades i fer d’aquesta església una joia de l’art modern. Els constructors foren els Bartolomé Ruffi, pare i fill, i Pere Capvern, mestres d’obra i picapedrers de Girona. Les obres costaren 3000 lliures catalanes.
Les dues capelles laterals, la del Baptisteri i la del Santíssim Sagrament, són d’estil modernista, obra de Bonaventura Conill i Montobbio de l’any 1916.
D’art modern hi ha, entre d’altres, una imatge de pedra de la Verge de Loreto i una talla del Sant Crist, ambdues de l’escultor Monjo.
Aquest retaule fou identificat amb les peces trobades a les golfes del temple i, gràcies a aquest fet, es van salvar de la crema de l’any 1936 durant el devenir de la Guerra Civil Espanyola.
L’interior de la nau és de fines proporcions i les estructures del presbiteri i de la volta són molt aptes per ser pintades i fer d’aquesta església una joia de l’art modern. Els constructors foren els Bartolomé Ruffi, pare i fill, i Pere Capvern, mestres d’obra i picapedrers de Girona. Les obres costaren 3000 lliures catalanes.
Les dues capelles laterals, la del Baptisteri i la del Santíssim Sagrament, són d’estil modernista, obra de Bonaventura Conill i Montobbio de l’any 1916.
D’art modern hi ha, entre d’altres, una imatge de pedra de la Verge de Loreto i una talla del Sant Crist, ambdues de l’escultor Monjo.

Prooofeee!!
Ya he escuchado las canciones, y me sigue gustando mas la música actual xD
Mañana tocamos noo?? que ya toca!!
Hastaa mañana 🙂
Doncs d’aquestes la meva cançó preferida és la de The Gess Who ja que em sona molt i és la que més s’apropa al meu estil de música preferit i pel que fa l’instrument musical, és la guitarra elèctrica encara que també m’agrada bastant la bateria. 😉