JOCS MUSICALS

Ja arriba l’estiu i s’acaba el curs!!!! Aquí us deixo alguns jocs musicals molt divertits perquè no us avorriu aquest estiu…. que l’estiu és molt llarg!!! MOOOOOLT BONES VACANCEEEEEES!!!!!!!!!!!!!

“L’ELEFANT PETIT” DE HENRY MANCINI

L’Elefant petit es prepara per sortir a passejar: remena la cua, estira les cames….. i quan està preparat comença el seu passeig per la selva i fins que no torna a casa seva…. beu aigua, li ve molta son i es posa a dormir sobre la gespa suau, torna al seu passeig però aquesta vegada per un camí pedregós… fins que finalment pot descansar a casa seva del llarg matí que ha tingut. Ens ha entusiasmat representar la història, els nens i nenes de P5 s’han convertit en el protagonista d’aquesta audició: EN PETITS ELEFANTS!!!!

Aquí teniu la música:

I ara algunes fotos:

INSTRUMENTACIÓ “QUAN LES OQUES VAN AL CAMP”

Els alumnes de 3r, aprofitant la classe de mig grup, hem instrumentat el tema amb variacions: “Je vous dirai, maman. W. A. Mozart “, conegut popularment per cançons com Quan les oques van al camp o Cada dia al dematí. Primer s’ha fet un treball de llenguatge musical per poder llegir i interpretar la partitura i després hem seguit amb la pràctica instrumental. Ha costat una mica, sobretot a l’hora d’anar junts melodia i acompanyament, però….. mireu el resultat:

US FELICITO!!!!!

I aquí algunes fotos:

MÚSICA I DANSA

Els alumnes de 5è estan veient la relació que hi ha entre la música i les diferents arts. Després de veure la relació que hi ha entre la música i el teatre veiem ara la relació que hi ha amb la dansa.

Aquí podeu tornar a veure el video de la dansa dels Mirlitons de la suite del Trencanous de P.I.Txaikovski:

INSTRUMENTS DEL MÓN

Les dues setmanes abans de Setmana Santa les vam dedicar al coneixement d’instruments d’arreu del món. Va ser una activitat en la que hi va participar tota l’escola i durant una setmana, a l’hora de música, els nens que tenien instruments d’altres països els van portar i ens els van ensenyar. Després vam situar els instruments en un mapa gegant segons d’on provenien i a partir d’aquí en vam treure algunes conclusions. Durant la segona setmana, com que tothom que en tania ja havia portat el seu instrument, els vam poder veure tots i per tal de conèixre’ls millor en vam fer algunes activitats (algunes més lliures i altres més dirigides).

Per la meva part us vull agrair a tots la vostra col·laboració ja que va ser molt més de l’esperada, això va fer que l’activitat fos molt més rica i interessant, i vam aprendre moltíssim!!! Aquí teniu algunes fotos de les activitats que vam fer durant la segona setmana:

LA PRIMAVERA de A.VIVALDI (Les quatre estacions)

200px-vivaldi1
El compositor: Antonio Vivaldi (Venècia, 4 de març de 1678 – Viena, 28 de juliol de 1741).

Violinista i compositor italià.

Ordenat de sacerdot (1703), fou nomenat mestre de violí del Seminario Musicale del Pio Ospedale della Pietà (1703-1740), institució pedagogicobenèfica per a noies òrfenes i un dels conservatoris venecians més cèlebres, on fou professor de violí i mestre de cor. Els seus cabells roigs li valgueren el sobrenom de Prete Rosso.El 1740 abandonà Venècia i es dirigí a Viena, on morí solitari. Va composar uns quatre-cents setanta concerts. Els més cèlebres són Les estacions, l’equilibri que obtingué entre el conjunt instrumental (i tutti) i els solistes (i soli) és perfecte, i se’n desprenen una gràcia i una naturalitat extraordinàries. Els instruments hi són utilitzats amb un gran virtuosisme. Concebé la major part de les seves obres per al conjunt instrumental de l’Ospedale della Pietà.

Ara podeu veure dos videos, en un veiem la música amb dibuixos, i en l’altre fixeu-vos com els músics interpreten aquesta música:

I pels més treballadors aquí teniu unes activitats: