8 de març: el Dia Internacional de les Dones

Demà és el Dia Internacional de les Dones i dona la casualitat que a 2n ens estem aprenent la cançó “Un món més real” de La Clika.

Aquesta cançó parla de les discriminacions que han patit algunes dones o nenes pel fet de ser una nena o una dona.

També ens diu que totes hem de tenir les mateixes oportunitats i ningú hauria de tenir cap privilegi. Per això a una nena li pot agradar jugar a futbol i a un nen li pot agradar ballar o jugar amb faldilles.

Lluitem perquè el nostre esforç ens farà millor com a societat i perquè el nostre camí desbrossarà el dels nostres fills i filles.

Visca les dones!

Music challenge: Esku dantza

Arran d’estar veient les diferents cultures musicals que hi ha arreu d’Espanya, ens ha agradat molt una dansa del País Vasc.

És per això que ens ho hem pres com un repte… Famílies, us atreviu a reptar als vostres fills?

La Esku dantza:

La dansa té 12 passos què un cop acaben es van repetint. La gràcia és començar a poc a poc i fer-los cada cop més ràpids.

La música de la Esku dantza:

La cançó de la dansa comença amb un tempo lent i acaba amb un tempo ràpid, progressivament va accelerant el tempo.

Ja tenim el Carnestoltes a tocar… però no ens oblidem de La Clika!

Aquest curs estem aprenent moltes cançons i balls de La Clika, volem anar al concert i saber-nos totes les cançons i danses!!

Encara no sabem dates exactes, però l’organització ens avança que serà a finals de maig… quines ganes!!

Els vostres fills em diuen que algunes famílies sou superfans de la Clika i passeu moltes hores escoltant i cantant les cançons, genial!

A classe ja hem après quatre cançons: Capità, Jove i Alegre, Colors i La Clika.

Us deixem amb les cançons que hem fet perquè les canteu i balleu en família.

El Carnestoltes està apunt d’arribar!

S’acosta el Carnaval i hem començat a parlar d’aquests dies tan divertits i especials.

Amb la cançó de “El dijous llarder” hem après que és el dia de la truita i que també és típic menjar butifarra. Mmmm que bo!

També cantem la cançó “Ara arriba en Carnestoltes” i ens hem explicat de què ens volem disfressar.

Quines ganes en tenim!!!

Posem música a un troç del poema “Les disfresses”

A partir d’un troç del poema “Les disfresses”, hem composat un acompanyament en una partitura gràfica i hem pensat quins instruments podien acompanyar-lo bé, on era millor que els toquéssim i com (forte/piano).

D’aquesta manera treballem la creació musical a partir de conceptes musicals que anem aprenent i integrant.