Hem creat un blog especial per a vosaltres. Feu clic aquí.
VIDEOS BANDA SONORA – ALUMNES
HISTÒRIA DEL JAZZ-blog – Upload a docRead this doc on Scribd: HISTÒRIA DEL JAZZ-blog |
Àudios del power point
ESCOLTA LES GRAN VEUS DEL JAZZ
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/mCsxZfQqSdA" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Ella Fitzerald
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/h4ZyuULy9zs" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Billie Holiday
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/PgOzYpRQVMI" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Bessie Smith (blues)
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/K4fbD0YBSZQ" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Diana Krall
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/0Y6EMMhDCGo" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Louis Armstrong
ELS ESTILS DEL JAZZ
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/bR3K5uB-wMA" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
El SWING. Les Big Band . Glenn Miller. Música per ballar. Sons de saxos, trombons i trompetes.
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/DjElQ6Ekr9o" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
El BEBOP. Charlie Parker .
Melodies ràpides i anguloses. Un Jazz per escoltar, no per ballar
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/st7_r_hfzBg" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Dizzie Gillespie .
Un geni de la trompeta. Has vist quina trompeta més estranya?
HISTÒRIA DE L’ENREGISTRAMENT DEL SOSi teniu problemes per visionar-ho, aneu directament al Power point Recomanem navegar amb Mozilla Firefox |
Entra en aquesta web i podràs veure i escoltar els primers aparells de la història i els seus inventorsAmplia els teus coneixements:
Col·laboracions dels alumnes : Abel http://youtube.com/watch?v=vXTJh3ZwWks Matías http://www.youtube.com/watch?v=ayld6Yl3n54 Zakaria http://es.youtube.com/watch?v=CVXZ3EmMxCo
EL SO
____________________________________________________________________
La música en el món audiovisual.
Música i cinema
Funcions de la música de cinema:
1.- Música diegètica.
2.- Música incidental
EXERCICI Aquests exemples són de música diegètica o incidental? a) Amadeus b) El guateque 3.- Ambientar èpoques o llocs on passa l’acció.
4.- Crear el to i l’atmosfera d’un film.
- Por : Psicosis
- Amor :Memòries d’ Àfrica
- Persecució: Matrix
5.- Modificar el ritme de l’acció. Aquesta escena de la pel·lícula Barry Lindon de Kubrik, està construïda seguint el ritme de la Sarabanda de Haendel, trio per a violí, chelo i piano 1r moviment. És una seqüència construïda seguint el tempo de la música, les mirades, els moviments dels personatges i la música coincideixen.
6.- Intensificar el sentit d’una escena o cridar l’atenció.
- Dramatisme: Gone with the wind
- Silenci : Jaws (escena de la gàbia min 2:30 aprox.
- Romanticisme: Titànic
7.- Definir el caràcter o l’estat d’ànim dels personatges.
- Soledat : Bridget Jones Diary
- Leitmotiv : Jaws
8.- Aportar informació. M el vampir de Düsseldorf, sentim una melodia que ens anticipa que alguna cosa dolenta ha de passar, la sentim quan la nena juga amb la pilota contra un anunci (min 5 aprox.)
- AL CONTRARI: la música contradiu les imatges (imatges dramàtiques que la música converteix en còmiques o menys dramàtiques)
- A vegades, aquesta contradicció fa ressaltar més l’emoció del moment.
Per exemple, a POLTERGEIST, una pel·lícula de por, la música del començament és una melodia infantil. La protagonista és una nena que se l’emporten uns esperits gens simpàtics… No se sap perquè, però la música posa nerviós…
9.-Donar continuïtat a l’acció. La música dona sensació de que , escenes diferents, es veuen com sincronitzades.P.e. Varis personatges , cada un en un lloc diferent, tot i que l’escena de cada un la veiem una al darrera de l’altre, la música fa que doni sensació de que estan passant al mateix temps. Veiem un exemple en: Ocean’s eleven. [kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/9qGvk-r1a44" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
10.- Exemple de com s’adapta la banda sonora a l’acció del film.El ritme de la música va canviant en funció dels moviments dels actors Fragment de lluita d’espases a : La princesa prometida [kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/KdOyXdc71NY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
I ara, a l’inversa. Són els moviments de l’actor que s’adapten a la música. La pel·lícula és Ocean’s Twelve [kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/TW2GPQ9YUR0" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
11- Els instruments musicals com eines d’ambientació.
- RECUERDA amb decorats de Dalí. La música és al.lucinògena..El Milos Rosza utilitza un instrument molt curiós: el Teremin,per donar sensació d’irrealitat. El TEREMIN és un instrument electrònic en el que s’aconsegueixen les diferents altures del so apropant o allunyant la mà d’una antena.
Goldsmith utilitza una música clarament centramericana, ja que l’acció de la peli passa a Nicaragua. L’instrument que destaca és una flauta de Pan.
- AMISTADES PELIGROSAS Se sent el clavecí. Ajuda a ficar-se dins l’època.La del Barroc.
- LA SEMILLA DEL DIABLO (no apte per a cardíacs). El contrabaix aquí és el protagonista. Amb sons greus i llargs, dona molta tensió a l’escena.Però més tensió dóna quan desapareix el so, i tan sols se sent el tic tac del rellotge
- EL TERCER HOMBRE Instrument : Cítara . instrument típic austríac on pasa la pel.lícula
- LA BALADA DE NAYARAMA, el so del Shamisen ens transporta al Japó.
- ACTIVITATS SOBRE MÚSICA I CINEMA
- Clica aquí per a més informació sobre el cinema
HISTÒRIA DE LA MÚSICA EN EL CINEMA
|