Tercer ESO

Hem creat un blog especial per a vosaltres. Feu clic aquí.


VIDEOS BANDA SONORA – ALUMNES

claqueta.gif

HISTÒRIA DEL JAZZ-blogUpload a docRead this doc on Scribd: HISTÒRIA DEL JAZZ-blog

Àudios del power point

ESCOLTA LES GRAN VEUS DEL JAZZ

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Ella Fitzerald

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Billie Holiday

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Bessie Smith (blues)

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Diana Krall

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Louis Armstrong

ELS ESTILS DEL JAZZ

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

El SWING. Les Big Band . Glenn Miller. Música per ballar. Sons de saxos, trombons i trompetes.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

El BEBOP. Charlie Parker .

Melodies ràpides i anguloses. Un Jazz per escoltar, no per ballar

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Dizzie Gillespie .

Un geni de la trompeta. Has vist quina trompeta més estranya?

HISTÒRIA DE L’ENREGISTRAMENT DEL SO

Si teniu problemes per visionar-ho, aneu directament al Power point Recomanem navegar amb Mozilla Firefox

Entra en aquesta web i podràs veure i escoltar els primers aparells de la història i els seus inventorsAmplia els teus coneixements:

Col·laboracions dels alumnes : Abel http://youtube.com/watch?v=vXTJh3ZwWks Matías http://www.youtube.com/watch?v=ayld6Yl3n54 Zakaria http://es.youtube.com/watch?v=CVXZ3EmMxCo

EL SO

Curiositats sobre el so

____________________________________________________________________

La música en el món audiovisual.

Música i cinema

claqueta.gif

Funcions de la música de cinema:

1.- Música diegètica.

2.- Música incidental

EXERCICI Aquests exemples són de música diegètica o incidental? a) Amadeus b) El guateque 3.- Ambientar èpoques o llocs on passa l’acció.

4.- Crear el to i l’atmosfera d’un film.

5.- Modificar el ritme de l’acció. Aquesta escena de la pel·lícula Barry Lindon de Kubrik, està construïda seguint el ritme de la Sarabanda de Haendel, trio per a violí, chelo i piano 1r moviment. És una seqüència construïda seguint el tempo de la música, les mirades, els moviments dels personatges i la música coincideixen.

6.- Intensificar el sentit d’una escena o cridar l’atenció.

7.- Definir el caràcter o l’estat d’ànim dels personatges.

8.- Aportar informació. M el vampir de Düsseldorf, sentim una melodia que ens anticipa que alguna cosa dolenta ha de passar, la sentim quan la nena juga amb la pilota contra un anunci (min 5 aprox.)

  • AL CONTRARI: la música contradiu les imatges (imatges dramàtiques que la música converteix en còmiques o menys dramàtiques)

La quimera de l’or

  • A vegades, aquesta contradicció fa ressaltar més l’emoció del moment.

Per exemple, a POLTERGEIST, una pel·lícula de por, la música del començament és una melodia infantil. La protagonista és una nena que se l’emporten uns esperits gens simpàtics… No se sap perquè, però la música posa nerviós…

9.-Donar continuïtat a l’acció. La música dona sensació de que , escenes diferents, es veuen com sincronitzades.P.e. Varis personatges , cada un en un lloc diferent, tot i que l’escena de cada un la veiem una al darrera de l’altre, la música fa que doni sensació de que estan passant al mateix temps. Veiem un exemple en: Ocean’s eleven. Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video. 10.- Exemple de com s’adapta la banda sonora a l’acció del film.El ritme de la música va canviant en funció dels moviments dels actors Fragment de lluita d’espases a : La princesa prometida Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video. I ara, a l’inversa. Són els moviments de l’actor que s’adapten a la música. La pel·lícula és Ocean’s Twelve Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video. 11- Els instruments musicals com eines d’ambientació.

  • RECUERDA amb decorats de Dalí. La música és al.lucinògena..El Milos Rosza utilitza un instrument molt curiós: el Teremin,per donar sensació d’irrealitat. El TEREMIN és un instrument electrònic en el que s’aconsegueixen les diferents altures del so apropant o allunyant la mà d’una antena.

Goldsmith utilitza una música clarament centramericana, ja que l’acció de la peli passa a Nicaragua. L’instrument que destaca és una flauta de Pan.

  • LA SEMILLA DEL DIABLO (no apte per a cardíacs). El contrabaix aquí és el protagonista. Amb sons greus i llargs, dona molta tensió a l’escena.Però més tensió dóna quan desapareix el so, i tan sols se sent el tic tac del rellotge