Les assignatures de 6è

Tenim noves assignatures respecte 5è per exemple ciutadania que ens ensenya a ser més bons ciutadans. També hi ha hagut canvis en algunes especialitats com per exemple plàstica, música i anglès ja que ara tenim aules especialitzades en això. Dediquem una hora a la setmana a preparar la prova de 6è. Aquesta es passa a nivell de tot Catalunya i consisteix a veure el nivell d’anglès, català, castellà i matemàtiques de cada alumne.

Fem sisè

Ja fem 6è. Som els més grans de l’escola, i per tant tenim que donar exemple als més petits que nosaltres. La tutora que ens ha tocat és la mateixa que l’any passat. Tenim més feina i treballem més, perquè ens preparem amb il·lusió per anar a l’institut.

Viquiatles

Els de 6è, estem treballant amb el viquiatles i hem rebut 27 entrades de “llocs Verdaguer”; 11 són de Folgueroles i les altres 16 de la resta de Catalunya.

7 monuments:

– M. Pedró de Mn. Cinto – Folgueroles

– M. Atlàntida – Folgueroles

– M. Mossèn Cinto Verdaguer -Taradell

– M. a Verdaguer – Barcelona

– M. Alzines Sureres – Folgueroles

– M. Jardins Brins d’Espígol – Folgueroles

– M. Mossèn Cinto Verdaguer – St. Martí Xic, Masies de V.

7 carrers a :

– Sant Joan de les Abadesses

– Hostalets de Balenyà

– Platja d’Aro

– Sant Vicenç de Montalt

– Calonge

– Palafrugell

– Passeig Tossa de Mar

– Palamós

De moment han participat de l’Escola Joan XXIII d’Hostalets i l’Escola Despujol de Masies de Voltrega, encara ens falten algunes entrades.

Les Proves de 6è.

El dimecres i dijous de la setmana passada, tots els alumnes de 6è de Primària de Catalunya vam fer les famoses Proves de 6è. A nosaltres ens van anar molt bé. Esperem tenir bons resultats!1273159061329

Sortida al zoo

dsc05669dsc05670dsc05671dsc05673dsc05676dsc05688 El dia 29 vam anar al zoo tots junts amb els de  tercer i quart. Els de sisè i cinquè vam fer un taller de biodiversitat i vam arnar a veure un espectacle de dofins i tambè vam anar a veure animals. Ens ho vam passar molt bè perquè ens van deixar una estona lliure per anar a observar el que ens interessava més.

Anem a escoltar als avis

En motiu de la setmana del medi ambient vam anar a fer una visita als avis per demanar-los com era el nostre poble fa anys i com era el seu dia a dia quan eren petits. Va ser molt interessant perquè ens vam adonar que amb poc temps les coses han canviat molt. Ens va agradar perquè vam conèixer el passat del nostre poble.

Els avis ens van dir coses molt interessants: els que tenien més diners podien permetres tenir una bici o un patinet, el primer autocar que  hi  va haver a Folgueroles  es deia  Guagua, abans per anar a treballar(que molts tenien la feina a Roda) tenien que anar caminant de Folgueroles fins a Roda, tenien que ser a treballar a les dotze del migdia i acabaven de treballar a les dotze de la nit.  S’escalfaven amb un braser i al llit(per anar a dormir) un” burro” que eren còdols calents i embolicats amb una toballola.

avis-12avis23avis31avis42

Obres Escola

Fa dies que no us expliquem res de les obres. Aquestes avancen a bon ritme. Si us fixeu en la fotografía, veureu que han aparegut dos elements nous: la fusta i la totxana.

dsc00001

Coves del Toll

Aquesta setmana va sortir per Tv3 un reportatge interessant sobre les coves del Toll de Moià que vam visitar el primer trimestre. Us passo l’enllaç i ja m’en donareu la vostra opinió. http://www.tv3.cat/videos/2729991