PEC v4 2016actualització dades
SOCIOEMOCIONAL I LA MEDIACIÓ A L’ESCOLA MOSSÈN CINTO VERDAGUER
El DECRET279/2006, de 4 de juliol, sobre drets i deures de l’alumnat i regulació de la convivència en els centres educatius no universitaris de Catalunya, recull la voluntat de potenciar la resolució pacífica de conflictes mitjançant els processos de mediació.
El curs 2012/2013, el nostre centre va iniciar des de P3 fins a 6è, un programa d’educació socioemocional en la que l’alumnat practica activitats específiques d’autoestima, de gestió de les emocions i sentiments, empatia i assertivitat i de resolució positiva de conflictes, a través del diàleg, la negociació, l’acció no violenta i l’entrenament de conductes adequades davant de situacions imaginades, per poder afrontar posteriorment els conflictes reals. Als cicles mitjà i superior també es practica la mediació, que pretén que els alumnes aprenguin a gestionar els propis conflictes i resoldre’ls positivament.
És important la col·laboració de les famílies practicant a casa la tècnica de la tortuga o la del semàfor, igual que es fa a l’escola. A continuació us presentem com tractem els conflictes a l’escola.
Resoldre Conflictes Al Bloc by mossencinto
QUOTES MATERIAL ESCOLAR I SORTIDES
INFORMACIÓ SOBRE L’ACTIVITAT DE PISCINA
PROJECTE DEL CICLE DE LA MATÈRIA ORGÀNICA
PROJECTE ALEXANDRIA DE REUTILITZACIÓ DE LLIBRES