NORMES GENERALS DE L’ESCOLA

Entrades i sortides

Les entrades i sortides es fan per les tanques que hi ha al carrer Aragó. Les portes s’obren 5 minuts abans de les 9:00 i es tanquen 10 minuts després de les 9:00.

La puntualitat és un valor que l’Escola vol potenciar. És per això que us demanem que col·laboreu perquè els nostres alumnes adquireixin aquest bon hàbit que els ajudarà en un futur a la seva vida adulta.

Alumnes d’Educació Infantil

Entren i surten sense fer files per la porta del pati que dóna accés a les aules de parvulari amb el seu mestre o la seva mestra. Seran recollits pels pares i mares en el mateix lloc.  En cas que sigui un germà o un altre adult el responsable de la recollida, caldrà omplir per escrit  l’autorització corresponent i lliurar-la a la seva tutora o tutor.

Alumnes de Primària

Entren i surten fent files per la porta que dóna accés a les aules de Primària.  Fan les files al porxo i entren a l’edifici acompanyats de la seva mestra/e.  Us demanem que deixeu els nens i nenes a la tanca del carrer i que entrin ells sols. De la mateixa manera, i per facilitar el control dels alumnes, us demanem que els espereu també a la tanca del carrer.   En cas que sigui un germà o un altre adult el responsable de la recollida, o bé que pugui marxar sol, caldrà omplir per escrit l’autorització corresponent i lliurar-la a la seva tutora o tutor.

L’assistència a l’escola és obligatòria: és un dret dels alumnes i un deure dels pares..Les absències i retards s’hauran de justificar.  D’  aquells alumnes que no assisteixi regularment a classe  s’informarà a les autoritats corresponents i s’aplicaran les normes establertes.

Per no destorbar les activitats, els pares no poden entrar dins les aules.  En cas de necessitat, caldrà avisar el conserge.

En cas que un alumne/a hagi de marxar abans del centre és recomanable que ho notifiqui per escrit a l’agenda escolar.

Vestuari

Educació Infantil

Els nens i nenes han de portar:

• 1 bata amb cinta per penjar-la
  • 1 muda sencera de recanvi.

Els dies que els nens i nenes fan psicomotricitat cal vestir-los amb roba i calçat còmode. Per evitar pèrdues,  cal que tota la roba estigui marcada amb el nom. També cal que totes les jaquetes, abrics i anoracs  tinguin una cinta per penjar-les i que no caiguin per terra.

Primària

Els dies que fan Educació Física tots els nens i nenes han de portar:

• Xandall
  • Samarreta de recanvi
  • Sabatilles esportives
  • Una bossa amb sabó, tovallola, colònia i pinta o raspall.

Medicaments, malalties.

Ni  mestres, ni monitores de menjador poden administrar als alumnes cap medicament.  Només s’administraran medicaments als alumnes quan sigui del tot imprescindible. En aquest cas, l’alumne/a ha de portar una recepta o informe del metge on consti  el nom de l’alumne/a la pauta (l’horari i la dosi) i el nom del medicament que ha de prendre. Així mateix, el pare, mare o tutor/a legal ha de signar l’autorització corresponent.

Quan un alumne no pugui venir a l’escola per malaltia o qualsevol altra causa, convé avisar al centre. Si algun nen/a té alguna malaltia contagiosa cal comunicar-ho a l’escola. També és important comunicar al tutor de la classe si s’han trobat polls perquè es pugui informar a la resta de famílies i fer els tractaments col·lectius necessaris.

Si un alumne es posa malalt es contactarà amb la família perquè el vinguin a buscar. Si es produeix un accident que necessita assistència mèdica, en cas d’urgència i de no localitzar els pares, es portarà l’alumne a l’ambulatori o a l’Hospital Comarcal si s’escau.

Autoritzacions diverses

AUTORITZACIÓ D’IMATGE: Per tal que puguem fer fotografies als vostres fills/es, o bé publicar treballs que hagin fet en el bloc de l’escola i en d’altres de caire EDUCATIU, cal que signeu l’autorització d’imatge corresponent en iniciar l’escolaritat al nostre centre

Cal que autoritzeu expressament :

• En cas que al vostre fill/a puguin marxar sols cap a casa.  En cap cas es deixarà marxar a cap alumne sol si no té signada l’autorització pels seus pares.
  • Si un alumne es fa càrrec del seu germà o germana.
  • Si una altra persona que no sou el pare o la mare els veniu a buscar.

Per al bon funcionament de l’escola, per evitar situacions incòmodes i per la millor atenció al nostre alumnat, us demanem que si esteu en algun dels casos anteriors, signeu les corresponents autoritzacions que us lliurarem des del centre el més aviat possible.