Escape room a 4t tecnologia

Per finalitzar el curs vaig fer una escape room amb enigmes fets per mi i amb continguts curriculars de 4t de tecnologia. L’objectiu era comprovar d’una manera lúdica l’aprenentatge dels diferents continguts de 4t de tecnologia . El fil conductor de l’escape va ser que la professora de tecnologia havia desaparegut junt amb la llibreta de notes i havien de buscar-la. Per començar l’escape vaig emetre un vídeo realitzat per alumnes de 4t d’informàtica i de 1r de Batxillerat tecnològic on es donava la notícia. Durant tot el temps i de fons, vam posar un cronòmetre online i música per donar més ambient

Els diferents enigmes es van distribuir en 4 sobres, de cada sobre s’obtenia un número que en una prova final havien de posar en ordre i els permetia obrir el cadenat de la capsa que contenia el premi ( un 10 pels primers, un 8 pels segons, un 7 pels tercers i 6 pels quarts).

En el primer sobre, els alumnes van trobar unes pinces d’estendre la roba… les havien de col·locar de tal manera que es mostrava uns números … eren números digitals i l’havien de passar a decimal. D’aquí s’ obtenia el primer número.

En el segon sobre,havien dos enigmes a resoldre. El primer era un jeroglífic, d’on s’obtenia el nom d’un element electrònic. Al seu abast tenien una taula …. havien de buscar el seu símbol i indicar quants tipusd’aquell element havien a la taula.

En el tercer sobre, havíen de resoldre dos enigmes. En el primer havien de resoldre un mot encreuat amb diferents conceptes i si es resolia bé, apareixia el valor de la resistència que faltava en el següent enigma a resoldre.  Aquest era un puzzle d’un circuit el`¡ectric on s’havia de buscar el valor de la Intensitat total.

En el darrer sobre, els portava a buscar i bellugar una placa Arduino. Si es feia bé, sortia un número en pantalla sinó sempre havia la possiblitat de veure la programació de l’Arduino i també trobar el número.

Ja tenim els 4 números però ara s’han de posar en ordre . L’ordre tenia molt a veure amb el càlcul de resitències . tenien al seu abast el codi de colors .



La veritat que tot i que s’han de fer alguns canvis per a millorar l’escape room, l’activitat ha agradat molt i ha sigut una manera molt divertida de fer un examen final de tots els continguts del curs. Animeu-vos ¡¡¡¡

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *