A la classe de segon de Primària de l’escola Ciutat Jardí fan un projecte per treballar història. Es reparteixen en grups, cada un d’ells estudia una època i després presenta a la resta de la classe la seva feina.

 

 

 

 

 

Amb aquest plantejament els alumnes aprenen a planificar i a treballar cooperativament, investigant, cercant informació i contrastant-la, seleccionant la més important i elaborant el seu propi discurs

En aquesta ocasió l’Anna Fontelles,  logopeda del CREDA-Lleida, dóna suport a un alumne amb trastorn de llenguatge perquè pugui participar en  el projecte i assolir igual que els seus companys el repte proposat. Forma part del grup encarregat de treballar l’Edat Mitjana i concretament ha d’investigar sobre els cavallers.

Per començar, l’alumne explica a l’Anna la presentació que el dia anterior uns companys van fer sobre la Prehistòria.


A partir d’aquest model, planifiquen els passos necessaris per assolir un bon resultat. Disposen d’una maqueta que han confeccionat en grup per acompanyar l’explicació davant la resta de la classe.

El noi fa una cerca guiada d’informació a Internet i també consulta articles de la revista Reporter Doc. Pren notes a la llibreta sobre el que vol explicar i, en acabar, comencen a crear una presentació que inclou imatge, text i veu amb la tauleta i l’app Story Creator.

Pot assajar i repetir les frases de cada part de la seva presentació les vegades que calgui i, de fet, ho fa fins que se sent satisfet i considera que les diu bé. L’objectiu és poder participar activament, igual que els companys del seu grup, en l’explicació d’aquesta època a l’aula.  L’ús d’aquesta aplicació amb la tauleta, a més de ser una font de motivació important, potencia l’autoregulació. A través d’estratègies d’assaig que impliquen la repetició activa dels continguts treballats, l’alumne va avaluant els resultats per detectar possibles errades i millorar la seva producció. De mica en mica, es va cedint el control de l’aprenentatge al propi alumne que va millorant progressivament amb la finalitat de ser més autònom.

Abans de l’exposició, torna a assajar en petit grup sense el suport de les tecnologies. El resultat final és molt satisfactori i, una vegada més, les TAC han estat facilitadores de l’aprenentatge. Escolteu la seva explicació:

App utilitzada

story creator