Després d’haver-nos disfressat i passejat amb la nostra disfressa realitzarem una sèrie d’activitats: tria de les fotografies que hem fet durant la rua de Carnaval que posteriorment penjarem al bloc de la classe amb el Picasa, visionat del conte “El rei Carnestoltes i la Vella Quaresma” de Youtube a través de la PDI, i la invenció d’un conte col·lectiu d’aula que enregistrarem amb el programa de so Audacity
MIREM I TRIEM LES FOTOS DE LA RUA
La tria de les fotografies la farem tot el grup classe alhora. La mestra crearà una carpeta a l’ordinador de l’aula que posi “Carnaval 2014”, les mostrarà a tots/es i ells/es decidiran quines penjarem al bloc. Una vegada s’hagi fet la tria, crearem un àlbum al Picasa que posi també “Carnaval 2014” i el penjarem al bloc.
MIREM EL CONTE “EL REI CARNESTOLTES I LA VELLA QUARESMA” A LA PDI
Farem el visionat col·lestiu d’aquest conte que trobem a Youtube a través de la PDI. Seguidament treballarem la comprensió del conte, fent incidència en els dos persontages i en el que representen. Sobretot, posant èmfasi en què quan marxa el rei Carnestoltes, arriba la Vella Quaresma. Per introduir la fi de les festes de Carnaval i l’inici de la Quaresma. Que és l’època que ve després de Carnaval.
http://www.youtube.com/watch?v=oOc2mD-Fliw (enllaç al conte)
ARA NOSALTRES FEM UN CONTE
Elaborarem un conte col·lectiu entre tots/es els nens de la classe. Tot recordant el conte del “Rei Carnestoltes i la Vella Quaresma”, però ara els personatges els hauran de triar entre les bruixes, els pallassos, els homes llops, les papallones i les flors, que són les disfresses del poema que havíem treballat dies abans de la rua. Anirem compaginant la invenció del conte que es fa conjuntament tot el grup, amb l’enregistrament de forma individual de cada una de les petites parts de la història. Anirem acordant el que va succeint, quan ho tinguem clar i tingui sentit, ho anirem gravant amb l’Audacity. Cada part del conte l’anirà explicant un alumne/a i la mestra el gravarà. Procurarem que el conte no sigui gaire llarg, que no duri més de dos minuts. L’enregistrament de la veu dels que hagin volgut anar explicant el conte anirà acompanyat d’una música de fons tranquil·la.