Continuem amb els tallers a I3

Els nens i nenes de I3 hem començat uns tallers molt divertits!

I3 A hem après les formes geomètriques de manera vivencial. Hem classificat i enganxat les diferents formes (cercle, triangle, quadrat i rectangle) al lloc corresponent, tot cooperant i ajudant-nos.

I3 B hem fet de cuiners, fent uns pinxos saludables amb fruita. Hem gaudit i hem treballat diferents hàbits d’autonomia. Després ens hem menjat els pinxos, estaven boníssims.

I3 C Hem dut a terme circuit sensorial, hem experimentat a través dels nostres peus diferents textures, hem descobert moltes sensacions i ha sigut molt  divertit.

A continuació podeu veure les fotografies de cada classe.

I3 A

I3 B

I3 C

El protagonista de la setmana I3 B

Avui hem començat la setmana del protagonista a I3. A la nostra classe de I3 B la protagonista és la Mariama.

Aquesta tarda ens ha visitat la seva mare i la seva germana, i juntament amb la Mariama ens han explicat tot el que han posat dins la maleta del protagonista. I quin munt de coses significatives.

A la Mariama li agraden els contes, i ha portat el conte de la ventafocs. També la seva nina, roba, sabates i fotografies de quan era petita.  Una de les cançons que més li agraden és la de Caragol treu banya, així que l’hem escoltat, cantat i ballat tots junts.

Ens ha agradat molt conèixer una mica més la família de la Mariama. Moltes gràcies!

Si cliqueu a la imatge podreu veure totes les fotografies.

 

ESPAIS I5

La darrera quinzena d’octubre els alumnes d’I5 van poder gaudir de les noves propostes de treball als diferents espais:

  • Espai Minimons: creant mons amb elements de la tardor.
  • Espai matemàtic: grafisme dels números amb fruits secs, joc de comptar elements i associar-los amb el número.
  • Espai lingüístic: joc de la roda de les vocals on han de posar una pinça a la imatge que conté la vocal assenyalada i composar la paraula amb lletres i la darrera setmana completar paraules amb vocals d’una imate i escriure-les a la pissarreta.
  • Espai motricitat fina: retallar papers seguint la línia per crear collarets, polseres, corones… i la darrera setmana retallant per la línia per tal de crear una composició lliure.
  • Espai d’art: tirar pintura dels colors de la tardor per sobre de fulles deixant així la silueta d’aquesta.

Per veure les fotografies cliqueu a les aules corresponents:

 

I5 A

I 5 B

 

Panellets a I3

El passat dijous els nens i nenes de I3 vam fer de pastissers, vam elaborar la massa dels panellets, i que bé ens ho vam passar! Vam utilitzar diferents ingredients: farina d’ametlla, moniato i suc de llimona.

El divendres, vam celebrar la festa de la castanyada, i al matí ens vam posar els davantals i vam acabar de fer els panellets, tot donant-los-hi forma i afegint ametlla ratllada, coco i cireres.

Ens van quedar boníssims!

A continuació podeu veure les imatges de cada classe.

I3 A

I3 B

I3 C

ESPAIS I4

DEL 17 AL 28 D’OCTUBRE ELS I LES ALUMNES D’I4 HAN REALITZAT ELS SEGÜENTS ESPAIS:

ESPAI LINGÜÍSTIC:  BUSQUEM I CONFEGIM ELS NOMS DELS NOSTRES COMPANYS I COMPANYES.

ESPAI MATEMÀTIC: TREBALLEM EL TRAÇ DELS NOMBRES I RELACIONEM AMB LA QUANTITAT.

ESPAI MOTRICITAT FINA:AGAFEM DESTRESA MOTRIU AMB DIFERENTS MATERIALS.

ESPAI MINIMONS: EXPERIMENTEM AMB ELS ELEMENTS DE LA TARDOR.

I4A

I4B

Panellets a I 5

Que bé s’ho han passat els alumnes d’I5 aquests dies elaborant panellets a l’aula!

Primerament vam anar al supermercat a comprar els ingredients que ens feien falta per elaborar la massa.

A continuació van poder elaborar la massa dels panellets i una vegada feta ja van poder decorar-la divendres al matí amb els seus davantals. Van fer un panellet de cirera, un d’ametlla i un de coco.

Mireu que contents i que contentes estaven!!

Cliqueu a la classe corresponent per veure les fotografies.

I 5 A                                                        I 5 B

Treball de la Tardor a I5

Els alumnes d’I 5 estan treballant molt des de que va arribar la tardor i estan aprenent moltes coses.

Primerament van escriure una nota a les seves famílies demanant que portessin algun fruit de la tardor. Poc a poc van anant portant fruits de tardor (tant secs com carnosos), els van observar, tocar, olorar…, també van composar i escriure el seu nom, els van classificar i els vam deixar exposats a l’aula. De tots els fruits que teníem van escollir-ne dos i van fer un dibuix, així com escriure els seus noms (escriptura natural). Per últim van experimentar amb aquests fruits: tallant-los, picant-los, pelant-los… amb diferents estris de fusta (morters, ganivets, martells…).

A més a més també han elaborat un arbre de tardor a l’espai d’art i han elaborat una activitat que consisteix en posar fulles seques damunt el paper i tirar pintura per sobre (amb els colors de la tardor) per tal de que després es pogués veure la silueta de les fulles.

Amb totes aquestes activitats s’elabora un treball que es recollirà en un “llibret” i que s’ho emportaràn a casa.

Podeu veure les imatges clicant a l’aula corresponent.

 I 5 A                                                    I 5 B