Monthly Archives: novembre 2010

Sortida Cim d’àligues

 El dimecres dia 3 de novembre l’alumnat de primer, óssos panda i cavallets de mar , vam anar d’excursió a ” Cim d’àligues ” a Sant Feliu de Codines .

 A l’arribada els monitors , en Jordi i en Lluís , ja ens estaven esperant . Primer ens van explicar les principals característiques de les aus rapinyaires, segons si eren diürnes o nocturnes, la forma del bec, les diferències de les urpes, el que menjaven , la forma de les plomes…..

 Tot seguit ens van acompanyar a fer un recorregut per les diferents gàbies on es podien veure diferents exemplars d’aus ( aligots, xots, òlibes, mussols, ducs, àligues, voltors, falcó reial, falcó pelegrí… ).

A la una va començar la sessió de vol, ens va agradar molt i molt . Teníem les aus molt a prop i passaven volant i planejant sobre els nostres caps. Algunes , fins i tot, les van fer caminar per davant nostre. 

Ja a la tarda després de dinar i , d’ haver jugat una estona , va ser el moment d’anar de la gimcana. La gimcana serveix per saber si hem estat ben atents a les explicacions del monitors.

 

En Jordi i en Lluís els nostres monitors, juntament amb d’altres, ens van preparar diferents tipus de proves, que segons com les fèiem ens tocaven més o menys punts. Els monitors ens van separar fent cinc equips , uns érem àligues i els altres ducs. Després de superar totes les proves amb més o menys èxit, els ducs varen guanyar la gimcana per poca diferència , 177 els ducs i 174 les àligues.

El més important però va ser que ho vam passar molt i molt bé , i que varem aprendre molt del món de les aus rapinyaires.


Festa de la Castanyada

Els alumnes de Cicle Inicial vam celebrar la festa de la Castanyada. Vam recitar uns poemes en català i castellà pels alumnes d’Educació Infantil i vam rebre a la castanyera. També ens vam fer un tip de ballar i … de menjar castanyes!!!