CARNAVAL

CARTELL D'EN BORIS MÖRKER
CARTELL D’EN BORIS MÖRKER

A Roses, el carnaval és diferent i especial. Es considera la festa major de l’hivern, o la veritable festa major i per tant la motivació de la majoria dels nens cap aquesta festa està ja assegurada d’antuvi.”

“…És la festa més apreciada pels rosincs, irrenunciable i estimada, sentida com la cosa més pròpia, personal i intransferible, carregada de nostàlgia i records”. El carnaval, doncs, apunta directament a la fibra més sensible de moltes rosinques i rosincs. De manera imperceptible, la identificació entre els subjectes Roses i carnaval s´ha convertit en total, absoluta.(“El carnaval de Roses: entre la tradició i l’essència”Josep Maria Barris i Ruset, arxiver municipal)

1. Introducció:

Aquest projecte es portarà a terme del 20 de gener al 14 de febrer als grups de P4 i P5 de l’escola Narcís Monturiol de Roses. L’escola està situada al mig del poble, al costat de la platja, (precisament on s’acaba la rua del Carnaval).

És una escola d’una línia i escaig, amb una forta immigració ( el 45% de l’alumnat és de procedència magrebina, el 25% són alumnes de diferents procedències: França, Alemanya, països de l’Est…el 15% restant són nens i nenes que tenen el castellà com a llengua materna i el 15% són catalanoparlants)

Durant aquesta època l’escola organitzarà tallers de Carnaval on es barrejaran alumnes de diferents cursos i es treballaran diferents activitats i tallers (Tallers de creació de màscares, taller de pintura corporal, confecció de complements per a disfresses, teatre, cuina, creació de curtmetratges, taller dels reporters, taller de jocs de carnaval amb la PDI i l’ordinador) Aquest és el primer any que organitzarem diferents activitats on les TAC seran les protagonistes.

2. CAPACITATS que es treballen en el projecte:

– Aprendre a ser i actuar d’una manera cada vegada més autònoma.

– Aprendre a conviure i habitar el món.

– Aprendre a descobrir i tenir iniciativa.

3- OBJECTIUS DIDÀCTICS:

Reconèixer les característiques i les activitats pròpies de la festa del Carnaval a partir dels recursos TAC del centre.

– Adquirir un bon control motriu i les habilitats tècniques bàsiques per poder treballar amb la PDI i l’ordinador.

– Conèixer i utilitzar els programes sobre el Carnaval que es troben a la xarxa.

– Conèixer i utilitzar la càmera fotogràfica com a eina didàctica.

Memoritzar i cantar les cançons del Carnestoltes a partir de l’us del bloc de la classe.

Manifestar sentiments d’alegria i diversió davant de situacions lúdiques pròpies de la festa  de Carnaval.

Utilitzar els diferents recursos TAC com a instrument per a la comunicació amb les famílies.

Agafar seguretat en l’ús de les tecnologie semprades ( ordinador, càmeres, microfons…)

Respectar el material usat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *