PREPAREM EL DENIP

1. PER PREPARAR EL DENIP TOTS ELS ALUMNES  VISUALITZEN VÍDEOS SOBRE LA PAU QUE  BUSQUEN A LES XARXES (ABANS, DURANT I DESPRÉS TINDREM UNES CONVERSES MOLT INTERESSANTS I ENRIQUIDORES SOBRE QUÈ ENTENEM PER PAU, VIOLÈNCIA I CONFLICTE). AQUÍ US PASSEM ALGUNS EXEMPLES.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mUUMKaOjkqs[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fokRWTEXJ7k[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_SPlkGmHIQA[/youtube]

  • TIPUS D’AGRUPAMENT: els alumnes s’agrupen amb el seu grup-estandart, des de P3 fins a Batxillerat.
  • ESPAI: diferents espais de l’escola
  • MATERIAL: ordinadors, tauletes, mòbils
  • PROCEDIMENT: cada grup  busca diferents vídeos sobre la PAU  aquests poden ser contes, presentacions, dances ..i en parlen entre tots els components del grup. De tots els que visualitzin n’han d’escollir un per penjar al blog de l’escola. El fet de ser grups tant heterogenis (l’edat de tots ells és diferent) fa que en puguin sorgir reflexions molt interessants que compartirem en un altre moment amb els companys de la classe i el professorat.

2. COM QUE VOLEM SABER QUÈ SIGNIFICA PER NOSALTRES LA PAU I PENSEM QUE HI HA MOLTES MANERES DE VISUALITZAR-LA PROPOSEM UN CONCURS DE FOTOGRAFIA AL FACEBOOK DE L’ESCOLA:

  • TIPUS D’AGRUPAMENT: per nivells en grups de 5.
  • ESPAI: Ed. Infantil – totes les dependències de l’escola

Ed. Primària- totes les dependències de l’escola i el parc del costat de l’escola.

ESO i Batxillerat- barri de l’escola.

  • MATERIAL: Ed. Infantil – tauleta i ordinador.

Ed. Primària- càmera digital i ordinador.

ESO i Batxillerat- telèfons mòbils i ordinador.

  • PROCEDIMENT: els nens i nenes d’infantil  fan fotografies amb la tauleta tot pensant abans què els produeix Pau, els de Primària fan servir les càmeres digitats per immortalitzar el què per ells és la Pau i els alumnes d’ESO i Batxillerat surten als carrers del barri per buscar la Pau amb els  mòbils. Han de fer una foto original que sigui un gest de Pau. Un cop fetes les fotografies les visualitzem a la PDI de l’aula.

A partir del 3r cicle de primària els alumnes poden elaborar una presentació amb les imatges i música que compartiran en la plataforma escolar i en el blog de l’escola. Utilitzarem el programa Photopeach

Les fotografies es podran votar via on line en el Facebook de l’escola i per crear el concurs farem servir el programa Easypromosblog.

 

3. FEM  UNA  VIDEO-CONFERÈNCIA PER ENSENYAR I APRENDRE LA DANSA  DE  LA  PAU: 

  • TIPUS D’AGRUPAMENT: per nivells
  • ESPAI: aula
  • MATERIAL: ordinador i PDI
  • PROCEDIMENT: amb l’objectiu de fer una dansa per la PAU tots junts, els alumnes de l’Eso i Batxillerat (després de visualitzar i aprendre’s la dansa), fan una vídeo-conferència amb els alumnes de Primària i d’Infantil per donar les indicacions i assejar tots plegats.

DANSEM PER LA PAU

 

4. COM SONA LA PAU?

  • TIPUS D’AGRUPAMENT: per nivells
  • ESPAI: escola, entorn escolar, entorn natural
  • MATERIAL: AUDACITY
  • PROCEDIMENT: els alumnes que vulguin poden enregistrar sons que els requereixin PAU o No-PAU i poden compartir el fitxer al drive de l’escola per poder-ho escoltar a les aules. Reflexionarem sobre si la PAU també es pot escoltar.

5. CONTE COMPARTIT DE LA PAU

  • TIPUS D’AGRUPAMENT: per cicles
  • ESPAI: aula
  • MATERIAL: ordinador, PDI, Drive
  • PROCEDIMENT: cada cicle elabora un conte que parli de la Pau, aquest estarà compartit en el Drive per tal de poder-lo elaborar de manera conjunta. Cal elaborar la presentació, el nus i el desenllaç. Segons el nivell dels alumnes, la intervenció dels mestres serà d’un tipus o un altre.

6. DIBUIXEM LA PAU

  • TIPUS D’AGRUPAMENT: per parelles o individualment
  • ESPAI: aula
  • MATERIAL: ordinador, PDI, tauletes, pen tablets
  • PROCEDIMENT: els alumnes han de dibuixar la PAU a la tauleta, ordinador o PDI, els alumnes de l’ESO i Batxillerat poden utilitzar les Pen Tablets. El dibuix pot iniciar-se a partir d’un espai en blanc, a partir d’una imatge que caldrà completar, fent una composició amb diferents imatges… Aquí el professor de cada curs pot decidir, juntament amb els alumnes, les preferències així com el programa més adient segons l’edat dels nens i nenes que desenvolupin el dibuix digital. Alguns programes que es poden utilitzar són:  ABCya!Quadres puntillistesQueekyInspiARTion