Com ensenyem?

1. BASES D’ORIENTACIÓ

Les bases d’orientació són instruments útils que orienten l’alumnat en la seva tasca. El seu objectiu és guiar a l’alumne/a, quan es troba davant d’un problema que exigeixi aplicar els coneixements apresos, d’anticipar i planificar les operacions necessàries per resoldre’l. Nosaltres hem creat les següents:

Bases d’orientació per a treballar la demografia

BO Creació d’una piràmide         de població

BO Interpretació d’una piràmide de població

BO Comparació de piràmides de població

Bases d’orientació per a treballar l’oratòria i el debat

BO Oratòria I

(elecció del tema i recerca)

BO Oratòria II

(redactar el discurs d’oratòria)

BO Oratòria II

(redactar el discurs d’oratòria)

BO Oratòria III

(realitzar l’oratòria)

BO Lliga Debat I

(participar a la Lliga debat)

BO Lliga Debat II

(participar a la Lliga debat)

Bases d’orientació per a treballar els mapes

BO Comentari d’un mapa

BO Anàlisi d’un plànol urbà

BO Comentari mapa històric

Bases d’orientació per a treballar els paisatges

BO Interpretació d’un paisatge

BO Descriure un paisatge agrari  

Bases d’orientació per a treballar les fonts d’informació

BO Comentari d’una font primària

 BO Comentari d’una obra d’art  BO Elaboració d’un tema a partir de fonts

 

2. RUTINES I DESTRESES DE PENSAMENT

Les rutines i destreses de pensament són patrons de pensament senzills, es fan de manera ràpida, es poden utilitzar nombroses vegades i promouen el pensament i la reflexió:

Què veig, Què penso, Què em pregunto

Color, símbol, imatge

Diagrama de Venn

El semàfor

Les parts i el tot

Paraula, frase, idea

La brúixola

K,W,L,H

Abans pensava, ara penso

Compara i contrasta 

El titular