1. BASES D’ORIENTACIÓ
Les bases d’orientació són instruments útils que orienten l’alumnat en la seva tasca. El seu objectiu és guiar a l’alumne/a, quan es troba davant d’un problema que exigeixi aplicar els coneixements apresos, d’anticipar i planificar les operacions necessàries per resoldre’l. Nosaltres hem creat les següents:
Bases d’orientació per a treballar la demografia
BO Creació d’una piràmide de població |
BO Interpretació d’una piràmide de població |
BO Comparació de piràmides de població |
Bases d’orientació per a treballar l’oratòria i el debat
Bases d’orientació per a treballar els mapes
BO Comentari d’un mapa |
BO Anàlisi d’un plànol urbà |
BO Comentari mapa històric |
Bases d’orientació per a treballar els paisatges
BO Interpretació d’un paisatge |
BO Descriure un paisatge agrari |
Bases d’orientació per a treballar les fonts d’informació
BO Comentari d’una font primària |
2. RUTINES I DESTRESES DE PENSAMENT
Les rutines i destreses de pensament són patrons de pensament senzills, es fan de manera ràpida, es poden utilitzar nombroses vegades i promouen el pensament i la reflexió: