Taller de salut emocional CS

Per tancar la setmana hem realitzat un taller de salut emocional a càrrec de dos professors de la Universitat de Barcelona especialitzats en psicologia. Hem parlat sobre les diferències que hi ha al cervell de cadascú i d’aspectes de la personalitat i l’empatia cap a la gent que ens envolta.

Ens ho hem passat molt bé amb les explicacions i activitats que ens han proposat i que hem realitzat.

Tallers a CS És important ser guapo? (5è) / No és no i canvia el conte (6è)

Aquesta setmana hem parlat sobre la igualtat de gènere amb dos tallers molt interessants que hem realitzat a les aules de CS. La Mireia ens ha fet reflexionar sobre diferents situacions, hem realitzat uns debats molt profitosos i ens hem posat a la pell dels altres per tal d’aconseguir la igualtat entre els diferents gèneres i que cada dia el món sigui millor.

Entrevista Roser Teixidor i xerrada Josep Llach

Aquesta setmana i dins les activitats de l’any de… Fem salut! les i els alumnes de 6è hem tingut dues visites molt especials. Primer vam realitzar una entrevista a la pediatra Roser Teixidor que ha estat la nostra pediatra durant els nostres anys d’infantesa i que l’any passat es va jubilar.

Uns dies més tard el Doctor Josep Llach especialitzat amb l’aparell digestiu ens va realitzar una xerrada molt interessant. Vam poder preguntar, resoldre dubtes i conèixer moltes coses sobre la digestió i l’aparell digestiu.

Moltes gràcies als dos!! Ens ho vam passar molt bé!!

Jocs de taula i el sucre en els aliments (CS)

Altres activitats que hem fet aquests dies de la setmana de l’any de…”Fem salut” han estat una jornada de jocs de taula i una altra d’experimentació  i investigació dels sucres amagats que trobem en els aliments que podem consumir en el nostre dia a dia.

Construcció de cabanes (CS)

Aquesta setmana de l’any de… “Fem salut” també hem pogut construir dues cabanes per poder gaudir tots/es els alumnes de l’escola. Gràcies a ORIGENS escola taller de bioconstrucció, el guiatge i la paciència d’en Ferran, la Bàrbara i en Marti; i l’esforç, el treball i la il·lusió de totes les i els alumnes de 5è i 6è ens han quedat dues cabanes GENIALS!!

Sortida als gorgs (CS)

Dins la setmana de l’any de… “Fem salut” els i les alumnes de 5è i 6è vam realitzar una sortida/taller fins el gorg de la Plana. L’activitat va estar dirigida per les monitores de la Fundació Emys i vam poder treballar i conèixer com protegir i conservar el nostre entorn natural més proper com és l’Espai Natural Protegit del Brugent.

Tallers a CS

Aquestes últimes setmanes les i els alumnes de cicle superior hem realitzat dos tallers a càrrec de la Laia Juez dinamitzadora cultural de la biblioteca de les Planes. Un, centrat en el rap i la poesia i un altra sobre la realització de còmics. Ens ho hem passat molt bé i hem après moltes coses.