Treballem la prehistòria

A 5è hem estat treballant la Prehistòria, un període fascinant de la història de la humanitat, i a l’aula, ens va fascinar la manera com els primers homínids s’expressaven i deixaven plasmades a les parets de les coves escenes quotidianes, de caça… Els historiadors creuen que, aquestes representacions, van ser la primera manera que van tenir per explicar-se, però alguns també ho atribueixen a rituals per a augurar una bona caça, pluges, conservació del foc… Ens vam ben emmarranar, amb carbó, cendres, argiles, aigua i olis… Però ens ho vam passar pipa! 😉

Fem circuits elèctrics

Els i les alumnes de 6è durant aquest 1r trimestre hem treballat l’electricitat i per posar en pràctica el que hem après per grups hem creat circuits elèctrics. Ens ho hem passat molt bé pensant, provant i realitzant cadascú el seu circuit.

Us deixem unes fotos perquè pugueu veure tot el procés i el resultat final.

Bicicletada cicle superior

Les i els alumnes de 5è i 6è el divendres 19 de novembre vàrem fer la bicicletada. Vam sortir a les 9h de l’escola direcció a Sant Feliu de Pallerols on ens vàrem parar per esmorzar i descansar una estona. A continuació vàrem seguir direcció a la Vall d’en Bas, fins arribar a Sant Miquel de Pineda. Les i els que tenien ganes de més bicicleta vam arribar fins a Coll de Bas i la resta ens vam esperar a Sant Miquel. A dinar de baixada ens vàrem para a la Font la Fontana on vam jugar i fer cabanyes una bona estona. Finalment arribàvem a 1/4 de 5 a l’escola.

Ens va agradar molt i ens ho vam passar molt bé fent activitat física a la natura, i compartint bons moments amb companys i companyes.

Sortida al cosmocaixa.

El dia 7 d’octubre els nens i nenes de 5è i 6è vam anar a visitar el cosmocaixa a Barcelona. Vàrem sortir de l’escola a 1/4 de 9 del matí i només d’arribar al cosmocaixa vam aprofitar per esmorzar. Després d’esmorzar vam deixar les maletes en unes gàbies i ja vam començar la visita. Els i les alumnes de 5è vàrem visitar el bosc inundat, la sala de la matèria i el planetari (les fases de la lluna). Els  i les de 6è vam fer el mateix però en comptes del planetari vàrem realitzar un taller d’electricitat.

Cap a les 14h de la tarda vàrem dinar a uns jardins que hi havia  a l’exterior i cap a les 15h vam anar cap a l’autocar per tornar a casa. A l’escola vam arribar cap a 3/4 de 5.

La sortida va anar molt bé i ens va agradar molt. Us la recomanem.

Bon curs 2021-22