ELS MATERIALS MULTIMÈDIA ESTAN PRESENTS A LES AULES
MIQUEL ANGEL VIVES CASALS | 28 d'octubre de 2018Segons les disposicions del currículum, tant de primària com de secundària, una de les competències que ha d’adquirir el nostre alumnat és la competència digital. Aquesta competència està integrada per quatre dimensions: instruments i aplicacions, tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge, comunicació interpersonal i col·laboració, hàbits, civisme i identitat digital.
Els recursos multimèdia permeten integrar de forma coherent, en el procés d’ensenyament i aprenentatge, diferents codis d’informació i múltiples mitjans d’expressió per presentar-la o comunicar-la. Combina text, color, gràfiques, imatge, vídeo i animació, so….
Els sistemes multimèdia són considerats unes de les eines didàctiques més complexes per fomentar l’èxit acadèmic del nostre alumnat i promoure canvis de rols en l’ensenyament . Es potencia un aprenentatge significatiu i vivencial de manera transversal i competencial. Es faciliten el desenvolupament de les competències bàsiques, a partir de les habilitats i estils d’aprenentatge i s’adapten a les diferents formes d’aprendre, estils i ritmes afavorint l’atenció a la diversitat. A més, esdevenen un element de motivació, dinamització, innovació i millora en el processos d’ensenyament i d’aprenentatge.
S’està vivint en una societat on els dispositius mòbils hi són molt presents. El nostre alumnat és usuari d’aquests dispositus (mòbils, tauletes electròniques,…), per què no incorporar-los a les aules? S’estan convertint en una atractiva eina educativa per accedir a continguts educatius, parlar i compartir informació, crear continguts, etc..