Els Ambients d’Aprenentatge
QUÈ SÓN ELS AMBIENTS?
El treball mitjançant els ambients d’aprenentatge consisteix, bàsicament, en una manera diferent d’organitzar els alumnes, l’espai i els materials per tal de propiciar i construir un lloc d’aprenentatge lliure que sorgeix de l’espontaneïtat. En aquest ambient l’infant és el protagonista i constructor del seu propi aprenentatge: investiga, prova, assaja, modifica, construeix, destrueix, parla, raona, explica, inventa… Els nens i nenes troben diferents materials i situacions. Això fa que es desenvolupi en molts aspectes com: l’autonomia, la relació amb els altres, la iniciativa personal. A més els materials dels ambients ofereixen un ampli ventall de possibilitats .
· És una forma de treballar molt motivadora pels alumnes.
· Es pot respectar els ritmes de treball i d’aprenentatge.
· Es alumnes reben una atenció més personalitzada.
· Facilita l’aprenentatge interactiu.
· Possibilita treballar moltes capacitats.
· Potencia les relacions entre els alumnes→Ajuda a la cohesió del grup.
· Afavoreix l’autonomia→ Presa de decisions.
· Fomenta la responsabilitat→ Autoavaluació i coavaluació.
· Posa al seu abast diversitat de materials i activitats.
Us presentem un exemple a una aula de P4 A aviat penjarem més fotografies sobre els Ambients d’Aprenentatge:
Aquí teniu als nens i nenes de la classe dels Astronautes en una sessió d’ambients d’aprenentatge. És emocionant veure com dia a dia van construint el seu propi aprenentatge, equivocant-se, tornant-ho a intentar, amb l’ajuda dels companys, el recolzament de la mestra…Tot en un context tranquil però dinàmic, lliure però amb un ordre. Vull fer sumes! Vull escriure una notícia! Vull jugar a fer paraules! Avui he aprés a sumar! Avui he aprés a fer una sèrie molt difícil! Són paraules que cada dia sonen a la nostra classe, en aquest espai tan especial. Els Ambients d’Aprenentatge
QUÈ SÓN ELS AMBIENTS?
El treball mitjançant els ambients d’aprenentatge consisteix, bàsicament, en una manera diferent d’organitzar els alumnes, l’espai i els materials per tal de propiciar i construir un lloc d’aprenentatge lliure que sorgeix de l’espontaneïtat. En aquest ambient l’infant és el protagonista i constructor del seu propi aprenentatge: investiga, prova, assaja, modifica, construeix, destrueix, parla, raona, explica, inventa… Els nens i nenes troben diferents materials i situacions. Això fa que es desenvolupi en molts aspectes com: l’autonomia, la relació amb els altres, la iniciativa personal. A més els materials dels ambients ofereixen un ampli ventall de possibilitats .
· És una forma de treballar molt motivadora pels alumnes.
· Es pot respectar els ritmes de treball i d’aprenentatge.
· Es alumnes reben una atenció més personalitzada.
· Facilita l’aprenentatge interactiu.
· Possibilita treballar moltes capacitats.
· Potencia les relacions entre els alumnes→Ajuda a la cohesió del grup.
· Afavoreix l’autonomia→ Presa de decisions.
· Fomenta la responsabilitat→ Autoavaluació i coavaluació.
· Posa al seu abast diversitat de materials i activitats.
Us presentem un exemple a una aula de P4 A aviat penjarem més fotografies sobre els Ambients d’Aprenentatge:
Aquí teniu als nens i nenes de la classe dels Astronautes en una sessió d’ambients d’aprenentatge. És emocionant veure com dia a dia van construint el seu propi aprenentatge, equivocant-se, tornant-ho a intentar, amb l’ajuda dels companys, el recolzament de la mestra…Tot en un context tranquil però dinàmic, lliure però amb un ordre. Vull fer sumes! Vull escriure una notícia! Vull jugar a fer paraules! Avui he aprés a sumar! Avui he aprés a fer una sèrie molt difícil! Són paraules que cada dia sonen a la nostra classe, en aquest espai tan especial.
AMBIENTS D’EDUCACIÓ INFANTIL
EXEMPLE D’EXPERIÈNCIA D’AMBIENT A 2N A