Què faig amb els xiquets un dia de vaga?

Hui és 29 de setembre, vaga general. Moltes famílies es pregunten: què faig amb els nens? i sempre que es fa vaga torna la mateixa pregunta, a veure, la resposta és molt senzilla, analitzem-la per parts:
1. els estudiants majors de 18 anys tenen dret a vaga, com els treballadors, si estan convocats pels sindicats d’estudiants, per tant són ells els que decideixen si van a l’institut o no.
2. els alumnes a partir de 3er d’ESO i fins els 18 anys, tenen dret a vaga amb una autorització del pare/mare o tutor, és a dir, tenen dret a decidir, a pensar per ells mateixos i donar-vos arguments raonables per a fer vaga, i vosaltres heu de respectar la seva decisió si està argumentada ( i quan dic argumentada vol dir argumentada de manera política, social i ideològica, no val dir “és que no arribarà l’autobús” o “tots els meus amics fan vaga” o “el profe fa vaga”, es tracta d’esbrinar les raons de la vaga i argumentar a favor o en contra, d’acord? TARROSOS!!), un bon moment per parlar amb els vostres fills, aprofiteu-lo.
3. els alumnes menors de 14 anys NO TENEN DRET A VAGA

Per tant, el que els pares i mares heu de fer és portar als vostres fills que no tenen dret a vaga a l’escola, donat que existeixen uns serveis mínims que garanteixen que estaran ben atesos, segurament no hi haurà classe com tots els dies… però els serveis mínims estan per això.

A més, si els porteu al cole, no hi haurà per l’escola MESTRES ESQUIROLS FENT-SE CAFÉS I TOCANT-SE ELS OUS… QUE TREBALLEN COLLONS!!!!

One thought on “Què faig amb els xiquets un dia de vaga?

1. Sònia

En la primera vaga de professors que vaig fer no hi havia serveis mínims, descomptant equip directiu que no té elecció. L’any 2006, jo estava treballant a una primària del Maresme, es va rebre un fax poques hores abans del claustre pre-vaga on se’ns “obligava” a posar serveis mínims. El claustre en ple volia fer la vaga i no va poder i entre els pares hi havia qui es va solidaritzar i els va deixar a casa, qui els va portar perquè no tenia on deixar-los i qui els va portar per no aguantar-los a casa.
    No sé si la solució és portar els alumnes a escola, crec que és una manera de donar arguments per posar “serveis mínims” que atempten contra el dret a fer vaga. Això no treu la ràbia que fa fer tres vagues seguides sempre els mateixos i veure companys que sembla que “això no va amb ells”.