Poster! Hem anat al cosmocaixa

He realitzar un pòster amb l’eina Glogster, ja que és una eina molt adequada pels nens i nenes de P4. D’una banda es veuen les fotos més significatives (en aquest cas de l’excursió treballada) i de l’altra et permet fer links (en aquest cas, el mapa i la localització del museu a on hem anat).

També permet inserir vídeos útils (en aquest cas, un vídeo explicatiu sobre tot allò que és pot veure al museu de la ciència).
Aquesta eina, m’ha donat doncs, la possibilitat de treballar la sortida a l’aula, abans i desprès de realitzar-la:
abans perquè hem visionat el vídeo i a través de la conversa i la formulació de preguntes i respostes hem pogut fer la hipòtesi d’allò que veuríem i treballaríem a la sortida, i desprès perquè hem pogut recordar ordenadament l’experiència a través de les fotografies realitzades durant la sortida.

Dimonis de Pallejà

Aquestes diapositives s’han realitzat a través de l’eina Picassa. És molt intuïtiva i molt fàcil d’utilitzar. Permet penjar les fotografies i vídeos en un espai privat i fer enllaç a blocs. En el cas de les fotografies, ho pots fer de dos maneres diferents: o penjant una imatge fixa o bé fent la passada de diapositives com jo he fet en aquest cas.
És una manera senzilla de mostrar allò que és fa a l’aula o en una sortida.
En aquest cas, es presenta les fotografies de la sortida realitzades a l’ajuntament de Pallejà en motiu de la festa major del poble.
El fet de veure a la pissarra digital (en el bloc) les fotos de la sortida ha significat la cloenda d’un projecte que ha tingut una durada de dues setmanes. A través d’aquest centre d’interès hem treballat totes les àrees del currículum.
Com en el cas del Glogster, veure les fotografies d’una experiència realitzada permet als nens i nenes treballar el discurs oral, l’explicació ordenada i l’exposició de sentiments en relació a l’experiència viscuda.

Vindrà de molt lluny!

En aquest article hi ha publicat un conte fet amb la prestatgeria digital. Aquesta eina ens permet editar contes i llibres de manera senzilla.
En aquest cas he realitzat un conte inventat basat en una experiència real de la meva aula. El conte tracta un seguit d’eixos transversals (els valors, la integració, la igualtat…).
La temàtica del conte es podria utilitzar en totes aquelles aules que acollin, a mitjans de curs, un nou vingut amb els dubtes i pors que aquest fet planteja tant als nens i nenes com a les mestres.
Als infants de la meva aula i a mi ens ha sigut molt útil ja que ens ha permès (l’eina i el conte) expressar i compartir aquest fet.
En el cas del nen nou vingut i de la família també els ha resultat profitós.

TIÓ de nadal. Edu3.cat

Edu3.cat

En aquesta activitat els nens i nenes van poder sentir un conte de dos en dos amb els auriculars a la sala d’informàtica. Va durar una sessió i va ser una de les activitats que van formar part de la unitat didàctica del Nadal. L’objectiu principal és l’autonomia a l’hora d’utilitzar les TIC mitjançant del Edu3.cat, treballar els hàbits d’escolta, millorar l’atenció i gaudir de les festes i tradicions populars a través dels contes.
A més a més, el fet de treballar de dos en dos fa que sigui possible atendre millor la diversitat i fomentar el treball cooperatiu, així com respectar el nivell i el ritme dels alumnes. L’Edu3.cat és una eina útil per treballar a l’aula ja que ofereix temàtiques diferents que es van actualitzant i concorden amb el ritme de l’escola (com per exemple amb les tradicions).

L’hivern

Aquí hi trobem l’inici en forma d’imatges, dites i petites explicacions de la unitat didàctica de l’hivern, iniciada el desembre i que dura aproximadament fins el Febrer. L’objectiu principal és, d’una banda, recordar el que ja sabem ,i d’altra banda, iniciar conversa sobre el que volem saber i situar als infants en un context determinat per poder treballar l’hivern. En aquesta unitat és treballen els canvis climàtics més rellevants d’aquesta estació de l’any, la roba, diferents dites i festes relacionades. (tradició i cultura).
L’eina TIC és molt adequada, doncs permet, com en el cas de la meva aula, tant utilitzar-la per iniciar el tema com passar les diapositives a mesura que van succeint a temps real els diferents elements culturals que apareixen (l’arribada del tió, etc).

Ja tenim nom de la classe!

Hola !

Sóm la classe de les Bombetes.

Aquest any hem pensat que estaria molt bé treballlar les una miqueta les botigues que hi ha al nostre poble. Els nens i nenes de P4 B han escollit la Ferreteria.

Desprès d’investigar una mica les coses que podem trobar-hi, hem dessidit que l’objecte que més ens agradava són les bombetes, i vet aquí que així ens diem.

Així doncs ens hem posat a la feina i hem iniciat el projecte del nom de la nostra classe.

PRIMER DE TOT HEM MONTAT UNA PETITA FERRETERIA A LA CLASSE:

Hem portat moltes coses interessants!

SI VOLEU SABER MÉS DEL QUE ES POT TROBAR EN UNA FERRETERIA, FEU COM NOSALTRES! ELS VIDEOS DEL MANNY US AJUDARA MOLT!:

ESTEM APRENENT UNA CANÇÓ QUE PARLA DELS OFICIS I QUE ENS AGRADA MOLT:

Jordi Tonietti – Quan serà granQuan sera gran

Aquest va ser l’iníci d’aquest bloc i d’aquest projecte. El Bloc permet inserir fàcilment àudio, vídeo, imatges… Aquest primer article va servir per resumir en part la feina que s’estava realitzant a l’aula amb el projecte del nom. Els nens i nenes de l’aula van conèixer el bloc llavors, i a partir d’aquí l’hem pogut utiltzar com he explicat en les activitats anteriors.