El rossinyol i la rosa

La sensibilitat i l’immens talent d’Oscar Wilde van produir aquesta delicada al·legoria sobre l’amor, l’art i el paper de l’artista. Amb l’aparença d’un conte infantil, conté, tanmateix, tota una declaració d’intencions sobre la manera de veure la vida de l’autor. Les activitats estan pensades per a 4t d’ESO. Gràcies a B. Fontanet i A. Armengol per la seva col·laboració.

Vés al text

Etiquetes:

Comentaris: 2

  1. Susana de Castro Iglesias 18 novembre 2015 - 19:52

    Bona nit

    Els meus alumnes de català comenten que als exercicis de la lectura, activitat 1.1 diu
    e) La tercera rosa és l’única que ofereix una solució. Quina és aquesta solució? Quin sacrifici comporta l’amor per al rossinyol? Què pot significar el color vermell de la rosa que porta la noia?

    Insisteixen que la noia no porta cap rosa. Ja els he dit que ell està tota la nit intentant tenir la rosa més digna per a què la noia la porti i que s’han de fixar en la pregunta del color. Tot i això alguns escriuen”la noia no porta cap rosa”. Són alumnes adults entre 16 i 40 i tants anys que estudien GES (Graduat en Educació Secundària per adults).

    Troben bonica la lectura (gran Wilde) i complicades les preguntes. Cal tenir en compte que qui es treu el GES e adults fa temps que no estudia i de vegades han perdut el costum.

    Gràcies,

    Susana

  2. PAU SEGURA RUBIO 18 desembre 2015 - 10:30

    Gràcies per l’observació, Susana. Hi havia un error, no és “porta la noia” sinó “porta a la noia”. La clau és que el rossinyol és el Poeta, la rosa és la Poesia i el color vermell és el Sentiment, el procés creatiu sincer i turment dels artistes, que s’entreguen a l’ART en cos i ànima, només per arribar a la Bellesa màxima.

    És veritat que el simbolisme de Wilde és difícil de vegades, però val la pena, oi?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *