TOT PENSANT…

 Perquè tots els infants són intel·ligents

INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES

L’aula d’acollida permet fer realitat un petit desig que tenia de fa ja temps: treballar amb els alumnes amb una flexibilitat total.

“Una bona pràctica educativa no ha de ser uniforme, on a tots els alumnes es tractin exactament igual, on a tots se’ls ensenyi de la mateixa manera i on tots se’ls facin les mateixes proves. Potser perquè sempre s’està al voltant de dues intel·ligències, normalment la lingüística i la logicomatemàtica, quan més desenvolupem aquestes intel·ligències més fàcil és l’escola per a nosaltres. Però si tenim una intel·ligència diferent, l’escola no funcionarà de cap de les maneres. Cal impartir una educació individualitzada on s’aprengui tant com es pugui dels alumnes, intentem ensenyar a cadascun d’ells d’una determinada forma perquè puguin aprendre bé i fer que aquests  alumnes ens mostrin allò que entenen de diferents maneres que per a ells siguin més  còmodes. Tots els alumnes han d’estudiar història, matemàtiques, ciències naturals,  etc, però potser no cal que tots hagin d’estudiar ciències, matemàtiques, socials,  música, idiomes, etc, de la mateixa manera. (1)

imultiple

Sembla que la Núria Alart hagi escrit tot això mentre jo ho pensava. (Sempre n’hi haurà de més ràpids… )

Vull posar el meu granet de sorra a través d’aquest bloc a aquest tema aportant la meva tasca diaria a l’aula. I agraïr a la Núria Alart per la seva feina, motiu d’inspiració de la majoria dels meus dies a l’escola.

 

L’ús de la teoria de les intel·ligències múltiples pretèn ajudar l’atenció de la diversitat i l’atenció individual. També ajudarà a reforçar l’interès dels infants per l’aprenentatge ja que tots podran fer servir les seves pròpies habilitats.

 

 

(1)Núria Alart i Guasch (nalart@xtec.cat) Llicència d’estudis. Curs: 2006-07


ftp

1. Descarga>> 1 etapes

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *