Projecte: Elaborem una llei

Els nens i nenes de 6è estem participant en una activitat del parlament escolar on hem redactat una llei sobre la implantació del carril bici a Catalunya

1) Vam fer una excursió al Parlament de Catalunya on ens van explicar com era el Parlament i què hi feien.
2) Vam buscar notícies de caire social.
3) Les vam posar en comú.
4) Vam decidir la que més ens va agradar per fer la nostra llei i en vam fer un debat per veure com l’enfocàvem.
5) Va venir l’Anna Simó, Vicepresidenta del Parlament de Catalunya, i li vam fer una entrevista. Li vam fer preguntes que teníem sobre el Parlament i la redacció d’una llei. Vam apuntar les respostes que ens va donar.
6) Gràcies a les seves respostes vam poder millorar alguns apartats de la nostra llei.
7) Després vam mirar mostres de lleis per conèixer l’estructura.
8) Vam fer el preàmbul, els capítols amb els seus articles i les disposicions de la llei.
9) Després la vam posar en comú i la vam revisar.
10) I finalment la vam entregar.
11) Vam anar a l’Ajuntament de Molins a entrevistar a l’alcalde per a preguntar-li si li semblava interessant la nostra llei.
12) El que ens va explicar l’alcalde sobre la seva vida de polític, ho vam escriure a ordinador.
13) Vam estudiar les lleis que presenten altres escoles al Parlament, vam reflexionar sobre elles per poder explicar el nostre posicionament.
14) Després vam triar portaveus de les dues classes per intervenir el dia 28 al Parlament, exposant la nostra opinió sobre les altres lleis i defensant la que hem fet nosaltres.
15) I per últim, el Ple Escolar. Allà vam poder viure en primera persona el que es viu en una sessió plenària al Parlament, a partir del debat sobre cinc lleis i les votacions per decidir si eren aprovades o no.