Les nespres de l’escola

Fa dies que quan entràvem i sortíem de l’escola ens fixàvem que les nespres del nesprer de l’entrada de l’hort ja estaven madures i a punt per collir: Algunes havien caigut a terra, d’altres les veiem taronges, fins i tot n’havíem tocat algunes i estaven tovetes.

Vam compartir a la classe totes aquestes observacions, i ens vam preguntar qui es cuidava de collir les nespres, per què sinó es farien malbé. Algunes hipòtesis van ser que els alumnes de sisè eren els encarregats, també vam pensar que les cuineres del menjador les agafaven i eren les nespres que alguna vegada havíem menjat de postres… Però vam preguntar i ens vam adonar que ningú tenia aquesta tasca! Així doncs, ens vam convertir en els encarregats.

Ens vam adonar que a la nostra classe hi ha molts experts en el tema, així doncs, vam preguntar a avis, àvies, pares i d’altres familiars com podíem collir les nespres sense fer malbé l’arbre, ja que volem que l’any que ve en faci més, i ens van donar els millors consells! Amb tota aquesta informació, ja podíem collir les nespres, així que amb una escala, tisores, i moltes ganes de fer de recol·lectors, vam sortir a collir-les! Encara ens queda molta feina, per què algunes estan verdes, i també a alguna part no hi arribem, però n’hem pogut tastar alguna i són boníssimes!