Activitats de comprensió oral i de recerca d’informació i de redacció per als alumnes de l’Aula d’Acollida:
DIMENSIÓ COMUNICATIVA: ESCOLTAR I COMPRENDRE MISSATGES ORALS. A partir del visionat del vídeo: Els transports, els i les alumnes d’Aula d’acollida han de llegir prèviament unes qüestions de comprensió oral del contingut del vídeo:
1. Quina és la definició de transport feta pel locutor d’aquest vídeo?
UNA MICA D’HISTÒRIA
2. Quins van ser els primers humans en utilitzar un mitjà de transport?
3. Quin mitjà de transport van utilitzar aquests primers humans?
4. Quines activitats es van dur a terme amb l’ajut de la navegació.
5. Quin mitjà de transport feien servir, antigament, els humans per terra?
6. amb quin invent es van anar construint els vehicles?
7. Què van afavorir els vehicles?
8. Qui emprava els carruatges com a mitjà de transport?
9. En quin segle van aparèixer els vaixells propulsats al vapor?
10. Amb quin material de construcció es van fer més forts els vaixells de vapor?
11. A quin país van aparèixer les primeres línies del ferrocarril?
12. Per a què servien els trens?
13. Com funcionaven els trens més antics?
14. Què era l’òmnbius?
15. Quin altre mitjà de tranpsort coexistia amb la tartana?
16. Quins dos mitjans de transport van acabar funcionant amb tracció mecànica?
17. Quin mitjà va revolucionar el transport públic?
18. Com va néixer l’autobús?
19. Què eren els autèntics hotels flotants?
20. Quin any es va fer el primer vol amb un aeroplà amb motor?
21. Què és un dirigible?
22. Quins avions van aparèixer posteriorment?
23. Com es divideixen els mitjans de transport segons el medi en què es desplacin?
24. Què són els transports públics urbans?
25. Quines característiques té el tren d’alta velocitat?
26. Què és el carrilet?
27. Per on pot circular el metro?
28. Quines característiques té el tramvia?
29. Què és el ferrocarril de cremallera?
30. Què és el telefèric?
31. Cita tres tipus d’embarcacions que citi el locutor.
32. Cita tres tipus de mitjans que viatgin per l’aire.
33. Què és i ha estat el transport?
DIMENSIÓ COMUNICATIVA: CERCAR INFORMACIÓ I REDACTAR UN TEXT.
I a continuació d’aquesta activitat, es proposarà que els i les alumnes triïn un mitjà de transport i facin una redacció que incloguin els següents punts:
2. Tria un mitjà de transport i escriu un text breu que contingui:
A) La definició del mitjà,
B) per on circula: mar, terra, aire,etc.
C) quines caracterítiques té,
D) i pots afegir una foto del mitjà de transport triat.
Pots fer servir un diccionari, o la wikipèdia per realitzar aquesta activitat. Sobretot, has d’escriure el text amb les teves pròpies paraules.
Després hauràs d’explicar oralment el mitjà de transport triat davant dels companys/yes.
El transport tenen un caracterítica comú que és que tot poden portar pes,estan fet amb minerals com ferro,acer i altres cose com plàstics,etc. Poden circural en l’aigua,en aire,en la terra,etc.
És un bon escrit, però cal que corregeixis les següents faltes ortogràfiques: mitjà en comptes de medi, mercaderies i podien en català no porten cap accent gràfic. Mediant en català és incorrecte, s’ha de dir mitjançant, a través, entre algunes opcions més correctes.
Professora de català d’Aula d’Acollida.
Els trens en principi anaven amb vapor i van aparèixer les primeres línies de ferrocarril a Anglaterra, era un medi de transport utilitzat per transportar viatgers i mercaderíes. Circulaven per terra i utilitzaven carrils, podíen anar per l’interior de les ciutats mediant túnels subterranis.