Tintín i el secret de l’Unicorn

Imatge presa de la xarxa

Aquesta tardor s’ha estrenat als cinemes una pel·lícula en catalá: Tintín i el secret de l’Unicorn, un film que està dirigit per Steven Spielberg, i que narra les aventures del famós periodista que es dedica a investigar misteris amb el gos Milú, i el seu inseparable Capità Haddock. A propòsit d’aquest film a l’aula de llengua catalana i literatura es pot planificar un parell de sessions per a treballar diferents aspectes de la matèria que estan vinculades amb el film. A continuació us proposo una sèrie d’activitats que servirien per acostar els joves al cinema en català, i sobretot, perquè coneguessin un personatge de còmic molt interessant.

Activitats prèvies al visionat del film:

1. Saps què és un unicorn? Busca informació en una enciclopèdia i també a la vikipèdia què és un unicorn.

2. Què creus que és l’unicorn en la pel·lícula?

3. Quin secret creus que amaga aquest unicorn?

4. Saps qui és el creador del Tintín? Busca informació en una enciclopèdia i a la vikipèdia qui és el seu creador?

Activitats durant el film:

1. Escriu el nom dels personatges principals del film.

2. Escriu o cita la ciutat on passa l’acció del film.

3. Apunta’t en una llibreta el vocabulari desconegut i després busca el seu significat en un diccionari.

4.  Comprova si les respostes de les activitats 2 i 3 que has respòs anteriorment coincideixen o no.

 

Activitats per a després del visionat del film:

1. Escriu un breu resum del film.

2. Per què és tan important l’unicorn en aquesta pel·lícula?

3. Quin personatge t’ha resultat més interessant. Per què?

4. Creus que aquesta història podria ser real?

5. Inventa’t un altre final per aquest film.

 

I fins aquí teniu les meves propostes per a treballar el visionat d’un film en llengua catalana, a partir del còmic creat per Hergè.

 

 

 

 

Roser Caño Valls

Quant a Roser Caño Valls

Sóc llicenciada en Filologia Catalana per la UAB. Des del 2012 sóc funcionària de carrera. He participat en el projecte de Diverscat de la UNESCO l'any 2009 a l'INS Pablo R. Picasso. I he format part del jurat dels Jocs Florals de Nou Barris. Des del juliol-novembre 2017, sóc graduada en el Màster en Arts i Humanitats: literatura, cultura i història contemporànies per la UOC.
Aquest article ha estat publicat en Activitats a l'aula, Competències transversals, Comprensió oral, Mitjans de comunicació, Recomanacions, Recursos didàctics. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *