Imatge presa de l’Enciclopèdia de Ciències
Gràcies a un curset de competències bàsiques impartit pel professor Miquel Badia a l’institut Thalassa de Montgat he començat a incorporar una sessió didàctica les competències bàsiques. Tant és així que vaig parlar amb la professora de tercer d’ESO de física i química, i vam decidir coordinar-nos amb un mateix tema: L’àtom. Ella va demanat una activitat inicial als alumnes, on havien de definir en un trosset de paper l’àtom. Després la professora de física i química em va passar les definicions, i al matí següent a l’hora de català vaig llegir les definicions, i els vaig demanar quins errors sintàctics i morfològics podien haver-hi. Després els vaig passar un material audiovisual de l’enciclopèdia de ciències, en concret de física i química a la sala d’actes del centre, on hi havia la definició, que podien llegir i escoltar, de l’àtom. Els alumnes havien d’apuntar tres paraules relacionades amb l’àtom i definir-les ben definides, després els vaig passar una fotocòpia de l’exploració de l’àtom, i els vaig demanar que fessin una definició correcta i resumida de l’àtom. Fou una activitat molt enriquidora tant a nivell de renovació de la meva tasca docent, especialment per la coordinació amb la professora de física i química, i per a ells que van aprendre com s’ha de definiri correctament un concepte que prové de l’àmbit científic.