Mostra i explica a primer d’ESO A

index

Imatge presa de la xarxa

Una companya de ciències naturals de l’institut on treballo em va explicar que havia plantejat una activitat d’exposició amb alumnnes de 2n d’ESO i ells mateixos s’havien d’autovalorar. Així dilluns al final de la classe amb els i les alumnes de primer d’ESO A els vaig dir que l’endemà portessin un objecte perquè l’haurien d’explicar, així com també els vaig dir que ells i elles s’haurien de valorar. Avui he explicat que primer cadascú tenia un temps màxim de tres minuts per explicar quin objecte havia triat, i els altres havien de valorar tres aspectes de l’1 al 5: la claredat de l’explicació, l’ordre, i l’important de l’explicació. La veritat és que tots i totes han fet un exercici oral molt bo, han portat clauers, una calculadora,  joguines d’un famós ou de xocolata, etc. Al final de cada intervenció, els demanava quina nota els havien posat i cadascú havia fet la seva valoració. El més curiós és que avui han après a escoltar-se i a interessar-se per allò que els companys explicaven i fins i tot feien preguntes. Una bona manera de treballar les competències bàsiques a través de l’exposició oral.

Roser Caño Valls

Quant a Roser Caño Valls

Sóc llicenciada en Filologia Catalana per la UAB. Des del 2012 sóc funcionària de carrera. He participat en el projecte de Diverscat de la UNESCO l'any 2009 a l'INS Pablo R. Picasso. I he format part del jurat dels Jocs Florals de Nou Barris. Des del juliol-novembre 2017, sóc graduada en el Màster en Arts i Humanitats: literatura, cultura i història contemporànies per la UOC.
Aquest article ha estat publicat en Activitats a l'aula, Competències transversals, Comprensió oral. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *