Imatge presa de la xarxa
Aquest matí els alumnes de primer d’ESO A han treballat els conceptes de l’entrevista, i com que estan fent el mateix tema a castellà, els he proposat una activitat: ells i elles per torns em podien fer preguntes com si em fessin una entrevista, a propòsit del fet que fa un any va publicar el meu primer llibre A l’altra banda del riu. Un dels alumnes era l’encarregat d’apuntar els torns de paraula, perquè tots poguessin participar d’un en un. Algunes de les preguntes que he hagut de respondre són: Com vaig començar el llibre? Si he fet una roda de premsa? On visc? Si es guanyen molts diners escrivint un llibre?, i d’altres preguntes relacionades amb l’apartat de personalitat: quina és la meva pel·lícula preferida?, quin és el meu cantant favorit?. Ha estat una activitat divertida i amena, perquè la majoria han après a escoltar i escoltar-se i també a fer preguntes com si fossin periodistes. Així doncs és una bona manera d’una banda de contextualitzar en la realitat un aprenentatge en aquest cas: l’entrevista, i també perquè és un tema que es fa a llengua castellana, i per tant sorgeixen competències transversals entre ambdues àrees. Així, els i les alumnes de 1r A han après a entrevistar a la professora de català.