Imatge presa de la xarxa
Per a treballar el text descriptiu a l’aula de 1r d’ESO, primer calia proposar activitats inicials, com són que els i les alumnes havien d’escriure tres substantius i afegir-hi tres qualitats, sempre posant un exemple: Carles alt, Cadira trencada i gos simpàtic. A continuació els i les alumnes havien d’escriure seguint les pautes explicades, la descripció del dibuix d’un noi del llibre de text, començant pels trets físics i continuant pels trets del caràcter, en aquest cas fent servir la imaginació. I per últim, vam fer la lectura d’un text descriptiu i els i les alumnes havien de subratllar les paraules que indicaven qualitats és a dir els adjectius. Aquesta tipologia textual no és només necessària per a l’àreea de llengua catalana i literatura sinó que també ho és per àrees com ciències socials, perquè els i les professors de la matèria citada han de treballar amb mapes, i per tant els i les alumnes han de saber prèviament què és un adjectiu qualificatiu i saber-lo emprar per a fer una descripció d’una persona, d’un lloc o d’un mapa. Per tant, és una activitat que serveix per connectar tres àrees: català, castellà i ciències socials.