Comprensió oral: Els amfibis

1241250692_0fc39a77f7_o

Imatge presa de la xarxa

Actualment hi ha infinitat de recursos TIC per a treballar els diferents aspectes de l’àrea de llengua catalana i literatura, i inclús realitzar la connexió amb d’altres matèries. A la pàgina de l’XTEC hi ha l’Enciclopèdia de la Naturalesa, que és visual i sonora. Es tracta d’una enciclopèdia virtual sobre diferents temes de la Naturalesa que es poden veure i escoltar. Per exemple, en algunes classes tant de català oral he preparat una activitat que s’estructurava de la següent manera: primerament els i les alumnes havien de llegir una sèrie de qüestions de diferents índole (vertader/fals i respostes concretes) a partir de l’audició d’un text sobre els amfibis. A continuació, jo els posava l’audició esmentada unes quantes vegades fins que els alumnes havien escoltat i apuntat les respostes de les qüestions que els demanava. Així d’una banda els i les alumnes fan un exercici de comprensió oral en llengua catalana i literatura, com també el text es pot connectar amb l’àrea de ciències naturals, en aquest cas es tractava d’escoltar informació bàsica sobre els amfibis, així com l’anatomia, etc. D’aquesta manera, els i les alumnes treballen el lèxic específic de caire científic necessari tant per a l’àrea de llengua catalana com la de ciències de la naturalesa.

Roser Caño Valls

Quant a Roser Caño Valls

Sóc llicenciada en Filologia Catalana per la UAB. Des del 2012 sóc funcionària de carrera. He participat en el projecte de Diverscat de la UNESCO l'any 2009 a l'INS Pablo R. Picasso. I he format part del jurat dels Jocs Florals de Nou Barris. Des del juliol-novembre 2017, sóc graduada en el Màster en Arts i Humanitats: literatura, cultura i història contemporànies per la UOC.
Aquest article ha estat publicat en Comprensió oral. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *