Imatge presa de la xarxa
Una companya de ciències naturals de l’institut on treballo em va explicar que havia plantejat una activitat d’exposició amb alumnnes de 2n d’ESO i ells mateixos s’havien d’autovalorar. Així dilluns al final de la classe amb els i les alumnes de primer d’ESO A els vaig dir que l’endemà portessin un objecte perquè l’haurien d’explicar, així com també els vaig dir que ells i elles s’haurien de valorar. Avui he explicat que primer cadascú tenia un temps màxim de tres minuts per explicar quin objecte havia triat, i els altres havien de valorar tres aspectes de l’1 al 5: la claredat de l’explicació, l’ordre, i l’important de l’explicació. La veritat és que tots i totes han fet un exercici oral molt bo, han portat clauers, una calculadora, joguines d’un famós ou de xocolata, etc. Al final de cada intervenció, els demanava quina nota els havien posat i cadascú havia fet la seva valoració. El més curiós és que avui han après a escoltar-se i a interessar-se per allò que els companys explicaven i fins i tot feien preguntes. Una bona manera de treballar les competències bàsiques a través de l’exposició oral.