Parlem: ofici o universitat…?

salo-ensenyament

Imatge presa de la xarxa

Hi ha veus en la societat que diuen que no és bo que els/les alumnes estudiïn fins als 16 anys, perquè no tothom pot assumir un aprenentage acadèmic i per tant, cal que hi hagi gent que s’encamini cap els oficis, o sigui cicles formatius de grau mitjà. Personalment opino que sí que és bo que tant nois i noies tinguin un graduat, el graduat de l’ESO. És clar que això implica un esforç d’adaptar-se al sistema educatiu, al currículum i ser conscient del què significa estudiar secundària. També cal dir que no es pot confondre la idea que fer un cicle formatiu de grau mitjà per a dur a terme un ofici sigui una tasca al marge de l’academicisme. Primer cal aprendre la part teòrica d’un ofici i després cal aprendre la pràctica amb la pràctica. Per tant, no s’ha de magnifiicar la universitat en detriment dels oficis. Avui en dia hi ha moltes portes obertes de formació un cop s’hagin acabat els estudis de secundària obligatòria. Hi ha algumnes que no volen estudiar i que no aprofiten les eines que tenen, i aleshores surt algú que malanomena aquesta generació ni-ni, un terme despectiu, perquè considero que de vegades no és fàcil per un adolescent trobar el seu camí, a causa de les inseguretats, i en molts casos de contextos socials complicats. Opino que tothom té dret a un ensenyament de qualitat, i un cop acabada l’ESO, cal que els i les alumnes esbrinin quin camí prendran.

Roser Caño Valls

Quant a Roser Caño Valls

Sóc llicenciada en Filologia Catalana per la UAB. Des del 2012 sóc funcionària de carrera. He participat en el projecte de Diverscat de la UNESCO l'any 2009 a l'INS Pablo R. Picasso. I he format part del jurat dels Jocs Florals de Nou Barris. Des del juliol-novembre 2017, sóc graduada en el Màster en Arts i Humanitats: literatura, cultura i història contemporànies per la UOC.
Aquest article ha estat publicat en Parlem. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *