Imatge presa de la xarxa
Fa uns quants anys teníem la LOGSE que estructurava l’educació secundària obligatòria al voltant dels conceptes: objectius, continguts i dins d’aquests hi havia els termes, conceptes, procediments i valors. Ara tenim encara el currículum de la LOE, que remarca la importància de les competències bàsiques transversals. Això demostra que l’educació evoluciona i tota la normativa així com la manera d’ensenyar als i a les alumnes també canvia. Aquest canvi de manera d’enfocar l’ensenyament ens planteja una pregunta: reciclar-se o no reciclar-se com a professors/res?. La meva resposta és que sí que els docents ens hem de reciclar i renovar contínuament. Només cal veure que tot i que abans només comptàvem amb la pissarra verda de tota la vida, i ara tenim algunes eines digitals com alguns canons i pantalles en aules específiques, i també sovint podem emprar eines com el Moodle per plantejar activitats o tasques, per tal de fomentar la competència digital dels i de les alumnes. Crec que el fet de trobar-se amb noves maneres d’ensenyar una matèria o una àrea és un repte per cercar nous camins i nous recursos que ens fa créixer en la nostra tasca docent.