Reciclar-se o no reciclar-se? Vet aquí la qüestió.

competancies-basiques


Imatge presa de la xarxa

Fa uns quants anys teníem la LOGSE que estructurava l’educació secundària obligatòria al voltant dels conceptes: objectius, continguts i dins d’aquests hi havia els termes, conceptes, procediments i valors. Ara tenim encara el currículum de la LOE, que remarca la importància de les competències bàsiques transversals. Això demostra que l’educació evoluciona i tota la normativa així com la manera d’ensenyar als i a les alumnes també canvia.  Aquest canvi de manera d’enfocar l’ensenyament ens planteja una pregunta: reciclar-se o no reciclar-se com a professors/res?. La meva resposta és que sí que els docents ens hem de reciclar i renovar contínuament. Només cal veure que tot i que abans només comptàvem amb la pissarra verda de tota la vida, i ara tenim algunes eines digitals com alguns canons i pantalles en aules específiques, i també sovint podem emprar eines com el Moodle per plantejar activitats o tasques, per tal de fomentar la competència digital dels i de les alumnes. Crec que el fet de trobar-se amb noves maneres d’ensenyar una matèria o una àrea és un repte per cercar nous camins i nous recursos que ens fa créixer en la nostra tasca docent.

Roser Caño Valls

Quant a Roser Caño Valls

Sóc llicenciada en Filologia Catalana per la UAB. Des del 2012 sóc funcionària de carrera. He participat en el projecte de Diverscat de la UNESCO l'any 2009 a l'INS Pablo R. Picasso. I he format part del jurat dels Jocs Florals de Nou Barris. Des del juliol-novembre 2017, sóc graduada en el Màster en Arts i Humanitats: literatura, cultura i història contemporànies per la UOC.
Aquest article ha estat publicat en Parlem. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *