Els alumnes de 1r A entrevisten a la professora de català

20090707-micro


Imatge presa de la xarxa

Aquest matí els alumnes de primer d’ESO A han treballat els conceptes de l’entrevista, i com que estan fent el mateix tema a castellà, els he proposat una activitat: ells i elles per torns em podien fer preguntes com si em fessin una entrevista, a propòsit del fet que fa un any va publicar el meu primer llibre A l’altra banda del riu. Un dels alumnes era l’encarregat d’apuntar els torns de paraula, perquè tots poguessin participar d’un en un. Algunes de les preguntes que he hagut de respondre són: Com vaig començar el llibre? Si he fet una roda de premsa? On visc? Si es guanyen molts diners escrivint un llibre?, i d’altres preguntes relacionades amb l’apartat de personalitat: quina és la meva pel·lícula preferida?, quin és el meu cantant favorit?. Ha estat una activitat divertida i amena, perquè la majoria han après a escoltar i escoltar-se i també a fer preguntes com si fossin periodistes.  Així doncs és una bona manera d’una banda de contextualitzar en la realitat un aprenentatge en aquest cas: l’entrevista, i també perquè és un tema que es fa a llengua castellana,  i per tant sorgeixen competències transversals entre ambdues àrees. Així, els i les alumnes de 1r A han après a entrevistar a la professora de català.

Roser Caño Valls

Quant a Roser Caño Valls

Sóc llicenciada en Filologia Catalana per la UAB. Des del 2012 sóc funcionària de carrera. He participat en el projecte de Diverscat de la UNESCO l'any 2009 a l'INS Pablo R. Picasso. I he format part del jurat dels Jocs Florals de Nou Barris. Des del juliol-novembre 2017, sóc graduada en el Màster en Arts i Humanitats: literatura, cultura i història contemporànies per la UOC.
Aquest article ha estat publicat en Activitats a l'aula, Competències transversals, Mitjans de comunicació. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *