Competències transversals: La descripció a 1r d’ESO

mapa

Imatge presa de la xarxa

Per a treballar el text descriptiu a l’aula de 1r d’ESO, primer calia proposar activitats inicials, com són que els i les alumnes havien d’escriure tres substantius i afegir-hi tres qualitats, sempre posant un exemple: Carles alt, Cadira trencada i gos simpàtic. A continuació els i les alumnes havien d’escriure seguint les pautes explicades, la descripció del dibuix d’un noi del llibre de text, començant pels trets físics i continuant pels trets del caràcter, en aquest cas fent servir la imaginació. I per últim, vam fer la lectura d’un text descriptiu i els i les alumnes havien de subratllar les paraules que indicaven qualitats és a dir els adjectius. Aquesta tipologia textual no és només necessària per a l’àreea de llengua catalana i literatura sinó que també ho és per àrees com ciències socials, perquè els i les professors de la matèria citada han de treballar amb mapes, i per tant els i les alumnes han de saber prèviament què és un adjectiu qualificatiu i saber-lo emprar per a fer una descripció d’una persona, d’un lloc o d’un mapa. Per tant, és una activitat que serveix per connectar tres àrees: català, castellà i ciències socials.

Roser Caño Valls

Quant a Roser Caño Valls

Sóc llicenciada en Filologia Catalana per la UAB. Des del 2012 sóc funcionària de carrera. He participat en el projecte de Diverscat de la UNESCO l'any 2009 a l'INS Pablo R. Picasso. I he format part del jurat dels Jocs Florals de Nou Barris. Des del juliol-novembre 2017, sóc graduada en el Màster en Arts i Humanitats: literatura, cultura i història contemporànies per la UOC.
Aquest article ha estat publicat en Competències transversals. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *