Imatge presa de la xarxa
Els professors/res interins/es ens convertim en nòmades que anem d’un institut a un altre, en diferents municipis, i amb diferents tipus d’alumnes i de maneres de fer dels centres. Cada vegada, s’aquireix més experiència tant a l’hora d’ensenyar com d’intentar tractar el tema de la convivència a l’aula. El curs passat vaig tenir la sort de treballar al Pablo Ruiz Picasso, oficialment és un CAEP, però malgrat que de vegades tenia hores i alumnes amb dificultats de concentració i d’aprenentatge, a poc a poc, tant ells i elles com jo vam aprendre a conviure i a treure partit de l’assignatura de llengua catalana i literatura. Amb els alumnes de 1r A vam fer un documental sobre la diversitat per la Unesco, tant amb primers, com amb segons vam treballar activitats d’expressió oral i escrita, així com també vam fer jocs lingüístics com el Pica-lletres el dia de les jornades esportives. Va ser una experiència educativa inoblidable, i porto dins el pòsit dels alumnes del Picasso, de tots i totes. Tota aquesta tasca fou possible gràcies al suport de l’equip directiu, de companys/yes del centre. Gràcies a tots i totes, us recordo amb molt d’afecte.