
El primer trimestre del curs, vaig cursar un seminari a la UOC sota el títol: El llibre digital, la nova eina per al professorat. L’esmentat curs s’estructurava en una sèrie d’activitats al voltant de la reflexió d’aquest nou recurs TIC i la seva aplicació a les aules. Així una de les activitats es basava en un debat entorn a si el professorat està preparat per a emprar les noves tecnologies a les aules, si els alumnes formen part de la generació en les quals ja saben emprar les noves eines tecnològiques i de quina manera es podia aplicar adequadament el llibre digal per part dels professors/res. Pel que fa a la tasca final els alumnes del seminari havíem de construir un bloc i estructurar-lo amb diferents apartats de la nostra matèria per tal d’utiltizar aquesta eina digital a l’ensenyament, en el meu cas de la llengua catalana i literatura a l’ESO. Així doncs, aquest seminari va representar un repte, fer una nova reflexió sobre la nova era digital en la que vivim i com ens adaptem en aquesta era els professors, tenint en compte que progressivament els recursos TIC seran cada vegada més presents a les escoles i instituts, i haurem d’aprendre a fer-ne un bon ús per a fer una bona tasca com a docents.