8a 4t ESOB

Continguts treballats.

Correcció comentada dels exercicis que hi havia per avui. Repàs-revisió d’irracionals.

Deures per a la següent classe:

20-24-25-26 Pag 29

Recursos:

Comentaris a tenir en compte.

7a 4t ESOB

Continguts treballats.

Nombres irracionals. exactes, i aproximacions, per excés i per defecte.

Expressió d’una arrel en forma d’exponent fraccionari. Nomenclatura, índex, radicand…

Com s’opera de forma aproximada i exacta.

Deures per a la següent classe:

E8,25,16 P28,

E19,30 31, p29

Recursos:

Comentaris a tenir en compte.

7a 4t ESOC

Continguts treballats.

Revisió de la representació de nombres irracionals. Revisió del teorema de Pitàgores i de quan aplicar-lo…

Deures per a la següent classe:

Representar sense mirar arrel de 2, 3 10, 5, 18, 13.

Recursos:

Comentaris a tenir en compte.

6a 4t ESOB

Continguts treballats.

Com representar nombres irracionals damunt la rect a real, arrel de 3, altres arrels.

Alguns exercis que es poden fer de diferents maneres: arrel 11, com a hipotenusa de 3 i arrel de 2, i també com a 3, 1, i la seva hipotenusa amb u una altra vegada.

Deures per a la següent classe:

Representar, bé, arrel de 12, arrel de 21

Recursos:

Comentaris a tenir en compte.

6a 4t ESOC

Continguts treballats.

Representació de nombres irracionals en general, un per un, anar-ho fent, ús del regla compàs. Unitats arbitràries. Representació d’algunes arrels senzilles, de 2, de 5, de 10, de 17,…..

Deures per a la següent classe:

Fer un esquema i representar arrel de 3, de 50, de 65, de 20 i de 3.

Recursos:

Comentaris a tenir en compte.

5a classe 2Batx. A (Mates)

Continguts treballats.

Límits i continuïtat. Funcions definides a trams. Problemes del tipus troba a i b per tal que al funció sigui contínua.

Corregim deures pendents.

Deures per a la següent classe:

 5 exercicis del llibre.

Recursos:

Pissarra digital no funciona.

Comentaris a tenir en compte.

7a classe 1r ESO B

Continguts treballats.

Prioritat d’operacions. Exemples a la pissarra i que es van fent a classe.

Correcció d’exercicis.

Fixem dates d’examen per a tot el curs.

Deures per a la següent classe:

3 exercicis de prioritat d’operacions.

Recursos:

Comentaris a tenir en compte.

4a classe 2Batx. A (Mates)

 

Continguts treballats.

Definició de límit d’una funció en un punt. Interpretació geomètricaContinuïtat d’una funció en un punt.  Discontinuïtat i tipus. Interpretació gràfica. 

Deures per a la següent classe:

3 exercicis llibre de continuiïtat 

Recursos:

Comentaris a tenir en compte.

6a classe 1r ESO B

Continguts treballats.

La divisió: els elements  i la prova de la divisió.

Divisions exactes.

Potències, alguns exemples, com es llegeixen

Deures per a la següent classe:

3 exercicis pàg 26

Recursos:

Comentaris a tenir en compte.

5a 4t ESOC

Continguts treballats.

Deures per a la següent classe:

Correcció de deures de Pitàgors.

Com representar nombres racionals damunt la recta real, amb escaire i cartabó. Fraccions pròpies i impròpies, valors positius i negatius.

Com representar alguns irracionals damunt la recta real, arrel de 2, arrel de 5, de 10….

Recursos:

Representar 3 arrels.

Comentaris a tenir en compte.

5a classe 1r ESO B

Continguts treballats.

Els nombres. Aràbigs i romans.

descomposió polinòmica d’un nombre.

Operacions amb nombres.

Suma, addició

Resta, diferència

Multiplicació producte.

Nomenclatura.

Deures per a la següent classe:

llegir p13; p26, e1,3,4.

Recursos:

Comentaris a tenir en compte.

3a classe 2Batx. A (Ampli.Mates)

Continguts treballats.

Deures per a la següent classe:

Matrius.

Elements d’una matriu; Fileres i columnes

Diagonal.

Dimensió d’una matriu.

Matrius quadrades, nul·les, identitat, simètriques i antisimètriques.

igualtat entre matrius.

Recursos:

Estudiar + 2 exercicis llibre + 1 ex.pissarra.

Comentaris a tenir en compte.

5a 4t ESOB

Continguts treballats.or

Revisió del teorema de pitàgores, alguns exemples.

Representació d’irracionals damunt la rectal real. arrel de 2, de 5, de 10

Deures per a la següent classe:

Representar 6 nombres irracionals, 2 que són negatius.

Recursos:

Comentaris a tenir en compte.

3a classe 2Batx. A (Mates)

Continguts treballats.

Indeterminacions, i resolució de les diferents indeterminacions. Aspectes rellevants de les indeterminacions més típiques, i quines estratègies fem servir en cada cas per a calcular el valor de l’indeterminació. inf/inf, inf-inf, 1^inf i 0/0. Per aquesta darrera, revisió de les descomposicions per Ruffini, i podem parlar de límit no infinit d’una funció, i d’aquesta manera, introduir-nos a la continuïtat

Deures per a la següent classe:

Entendre el que hem fet…

Recursos:

Pissarra digital.

Comentaris a tenir en compte.

4a 4t ESOC

Continguts treballats.

Nombres irracionals. Què són, com es caracteritzen. Què significa que siguin irracionals.

Alguns exemples macos de nombres irracionals, pi, arrel de 2,

Com es representen els nombres irracionals?

Teorema de Pitàgores. Repàs teòric, i alguns exemples a la pissarra

Aproximacions dels nombres, impossibilitat d’escriure en tota l’extensió un nombre irracional.

Deures per a la següent classe:

Sis exercicis de Pitàgores. Senzills.

Recursos:

Comentaris a tenir en compte.

4a 4t ESOB

Continguts treballats.

Nombres irracionals. Què són, com es caracteritzen. Què significa que siguin irracionals.

Alguns exemples macos de nombres irracionals, pi, arrel de 2, el nombre d’or Que es representa per ?, en honor a Fidies, escultor i arquitecte del partenó…

Com es representen els nombres irracionals?

Repàs del teorema de Pitàgores .

Aproximacions dels nombres, impossibilitat d’escriure en tota l’extensió un nombre irracional.

Paradoxa que pi, surt d’un quocient, i finalment sabem que no es pot posar com a resultat d’una divisió…

Deures per a la següent classe:

Portar compàs, entendre el que hem fet avui

Recursos:

Comentaris a tenir en compte.

2a 4t ESOC

Continguts treballats.

Conjunts de nombres. Què sabem en matemàtiques? Multiplicacions com a reiteració de sumes. Potències com a reiteració de multiplicacions.

Deures per a la següent classe:

Entendre el que hem fet a classe.

Recursos:

Comentaris a tenir en compte.

1a classe 2Batx. A (Mates)

Continguts treballats.

Nombres i conjunts de nombres.

Límits, de successions i de funcions.

Successions creixents, decreixents. Estrictament.

Límits de successions i límits de funcions. Revisió d’alguns casos vistos en el curs anterior.

Deures per a la següent classe:

Recursos:

Comentaris a tenir en compte.

Hem fet alguns exemples a classe de límits. Potser caldria donar un receptari de les diferents indeterminacions i de com es resolen.

2a 4t ESOB

Continguts treballats.

conjunts de nombres, naturals +, – enters, *, : els racionals.

nombres  que no són racionals: com en podem generar.

Potències, base i exponent.

Exponent natural, exponent enter.

Propietats de les potències.

Deures per a la següent classe:

7,10,13 p28

Recursos:

Comentaris a tenir en compte.

1a 4t ESOB (presentació)

Continguts treballats.

S’ha presentat la matèria, comentant el funcionament normal de les classes.

Deures per a la següent classe:

Omplir el  formulari de dades inicials

Recursos:

Comentaris a tenir en compte.

Es lliura a l’alumnat el dossier amb els continguts i els criteris d’avaluació.

DOGC, realització PAU

RESOLUCIÓ IUE/2550/2008, de 22 de juliol, per la qual es fa públic el calendari d’inscripció i realització de les proves d’accés a les universitats de Catalunya del curs 2008-2009.

La Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, estableix que l’accés al sistema universitari públic de Catalunya ha de respectar els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat. Si bé correspon a les universitats l’admissió dels estudiants, el departament competent en matèria d’universitats ha d’adoptar les mesures pertinents perquè les universitats puguin actuar coordinadament en matèria d’accés a la universitat, a fi de garantir que els estudiants concorrin als processos d’accés amb igualtat d’oportunitats. Amb aquesta finalitat, el Consell Interuniversitari de Catalunya ha d’oferir processos d’accés per a les universitats que s’hi acullin, els quals han de ser respectuosos amb l’autonomia universitària.

De conformitat amb el que estableix la Resolució UNI/891/2004, d’1 d’abril, per la qual s’aprova la tramitació telemàtica de la inscripció per a les proves d’accés a les universitats de Catalunya i de consulta dels resultats que s’hi ha obtingut;

Per tot això, i amb l’acord previ de la Comissió d’accés i afers estudiantils del Consell Interuniversitari de Catalunya de 4 d’octubre de 2007, en exercici de les competències que em corresponen,

Resolc:

Fer públic l’Acord de 4 d’octubre de 2007, de la Comissió d’accés i afers estudiantils del Consell Interuniversitari de Catalunya, pel qual es determina el calendari d’inscripció i realització de les proves d’accés a les universitats de Catalunya del curs 2008-2009, que figura a l’annex d’ aquesta Resolució.

Barcelona, 22 de juliol de 2008

Josep Huguet i Biosca

President del Consell Interuniversitari de Catalunya

Annex

Acord de 4 d’octubre de 2007, de la Comissió d’accés i afers estudiantils del Consell Interuniversitari de Catalunya, pel qual es determina el calendari d’inscripció i realització de les proves d’accés a les universitats de Catalunya del curs 2008-2009

Inscripció per a la realització de les proves d’accés a la universitat en la convocatòria del mes de juny dels estudiants que hagin cursat batxillerat el curs 2008-2009:

Prematrícula: del 25 de febrer al 5 de març de 2009 (aquest període no serà modificable en cap cas pel que fa a la via o vies d’accés i matèries d’examen triades a la convocatòria de juny).

Formalització definitiva de la matrícula: del 20 de maig a l’1 de juny de 2009.

Inscripció per a la realització de les proves d’accés a la universitat en la convocatòria del mes de juny dels estudiants que es presenten per lliure: del 5 al 16 de febrer de 2009.

Inscripció per a la realització de les proves d’accés a la universitat en la convocatòria extraordinària de setembre: del 17 al 23 de juliol de 2009.

Realització de les proves d’accés a la universitat

Dies 9, 10 i 11 de juny de 2009.

Dies 8, 9 i 10 de setembre de 2009.

(08.203.131)