Continguts treballats.
Concepte d’element neutre d’una operació, i de l’element invers.
Concepte de matriu inversa.
Càlcul d’una matriu inversa per la definició.
Deures per a la següent classe:
Full d’exercicis + exercici 11c pàg 27.
Continuïtat, repàs i exercicis.
Quocient incremental, per a introduir la derivada. Quan creix una funció?
Revisar trigonometria… de 4t. Per a relacionar el quocient incremental amb l’angle del triangle.
exercicis-de-limits-i-conti.doc
Nombres irracionals. exactes, i aproximacions, per excés i per defecte.
Expressió d’una arrel en forma d’exponent fraccionari. Nomenclatura, índex, radicand…
Com s’opera de forma aproximada i exacta.
E8,25,16 P28,
E19,30 31, p29
Revisió de la prioritat d’operacions. Operacions combinades. Correcció d’exercicis comentada.
A part dels exercicis que hi havia per avui, l’1 i el 2, del full adjunt, cadascun amb 10 apartats.
100_exercicis_operacions_combinades_amb_naturals_fins_a_100.doc
Com representar nombres irracionals damunt la rect a real, arrel de 3, altres arrels.
Alguns exercis que es poden fer de diferents maneres: arrel 11, com a hipotenusa de 3 i arrel de 2, i també com a 3, 1, i la seva hipotenusa amb u una altra vegada.
Representar, bé, arrel de 12, arrel de 21
Representació de nombres irracionals en general, un per un, anar-ho fent, ús del regla compàs. Unitats arbitràries. Representació d’algunes arrels senzilles, de 2, de 5, de 10, de 17,…..
Fer un esquema i representar arrel de 3, de 50, de 65, de 20 i de 3.
Correcció de deures de Pitàgors.
Com representar nombres racionals damunt la recta real, amb escaire i cartabó. Fraccions pròpies i impròpies, valors positius i negatius.
Com representar alguns irracionals damunt la recta real, arrel de 2, arrel de 5, de 10….
Representar 3 arrels.
Matrius.
Elements d’una matriu; Fileres i columnes
Diagonal.
Dimensió d’una matriu.
Matrius quadrades, nul·les, identitat, simètriques i antisimètriques.
igualtat entre matrius.
Estudiar + 2 exercicis llibre + 1 ex.pissarra.
Indeterminacions, i resolució de les diferents indeterminacions. Aspectes rellevants de les indeterminacions més típiques, i quines estratègies fem servir en cada cas per a calcular el valor de l’indeterminació. inf/inf, inf-inf, 1^inf i 0/0. Per aquesta darrera, revisió de les descomposicions per Ruffini, i podem parlar de límit no infinit d’una funció, i d’aquesta manera, introduir-nos a la continuïtat
Entendre el que hem fet…
Pissarra digital.
Nombres irracionals. Què són, com es caracteritzen. Què significa que siguin irracionals.
Alguns exemples macos de nombres irracionals, pi, arrel de 2,
Com es representen els nombres irracionals?
Teorema de Pitàgores. Repàs teòric, i alguns exemples a la pissarra
Aproximacions dels nombres, impossibilitat d’escriure en tota l’extensió un nombre irracional.
Deures per a la següent classe:
Sis exercicis de Pitàgores. Senzills.
Nombres irracionals. Què són, com es caracteritzen. Què significa que siguin irracionals.
Alguns exemples macos de nombres irracionals, pi, arrel de 2, el nombre d’or Que es representa per
?, en honor a Fidies, escultor i arquitecte del partenó…
Com es representen els nombres irracionals?
Repàs del teorema de Pitàgores .
Aproximacions dels nombres, impossibilitat d’escriure en tota l’extensió un nombre irracional.
Paradoxa que pi, surt d’un quocient, i finalment sabem que no es pot posar com a resultat d’una divisió…
Portar compàs, entendre el que hem fet avui
Nombres i conjunts de nombres.
Límits, de successions i de funcions.
Successions creixents, decreixents. Estrictament.
Límits de successions i límits de funcions. Revisió d’alguns casos vistos en el curs anterior.
Hem fet alguns exemples a classe de límits. Potser caldria donar un receptari de les diferents indeterminacions i de com es resolen.
S’ha presentat la matèria, comentant el funcionament normal de les classes.
Omplir el formulari de dades inicials
Es lliura a l’alumnat el dossier amb els continguts i els criteris d’avaluació.
S’ha presentat la matèria, comentant el funcionament normal de les classes.
Llegir pàgines 180-183
Es lliura a l’alumnat el dossier amb els continguts i els criteris d’avaluació.
conjunts de nombres, naturals +, – enters, *, : els racionals.
nombres que no són racionals: com en podem generar.
Potències, base i exponent.
Exponent natural, exponent enter.
Propietats de les potències.
7,10,13 p28
S’ha presentat la matèria, comentant el funcionament normal de les classes.
Omplir el formulari de dades inicials
Es lliura a l’alumnat el dossier amb els continguts i els criteris d’avaluació.
RESOLUCIÓ IUE/2550/2008, de 22 de juliol, per la qual es fa públic el calendari d’inscripció i realització de les proves d’accés a les universitats de Catalunya del curs 2008-2009.
La Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, estableix que l’accés al sistema universitari públic de Catalunya ha de respectar els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat. Si bé correspon a les universitats l’admissió dels estudiants, el departament competent en matèria d’universitats ha d’adoptar les mesures pertinents perquè les universitats puguin actuar coordinadament en matèria d’accés a la universitat, a fi de garantir que els estudiants concorrin als processos d’accés amb igualtat d’oportunitats. Amb aquesta finalitat, el Consell Interuniversitari de Catalunya ha d’oferir processos d’accés per a les universitats que s’hi acullin, els quals han de ser respectuosos amb l’autonomia universitària.
De conformitat amb el que estableix la Resolució UNI/891/2004, d’1 d’abril, per la qual s’aprova la tramitació telemàtica de la inscripció per a les proves d’accés a les universitats de Catalunya i de consulta dels resultats que s’hi ha obtingut;
Per tot això, i amb l’acord previ de la Comissió d’accés i afers estudiantils del Consell Interuniversitari de Catalunya de 4 d’octubre de 2007, en exercici de les competències que em corresponen,
Resolc:
Fer públic l’Acord de 4 d’octubre de 2007, de la Comissió d’accés i afers estudiantils del Consell Interuniversitari de Catalunya, pel qual es determina el calendari d’inscripció i realització de les proves d’accés a les universitats de Catalunya del curs 2008-2009, que figura a l’annex d’ aquesta Resolució.
Barcelona, 22 de juliol de 2008
Josep Huguet i Biosca
President del Consell Interuniversitari de Catalunya
Annex
Acord de 4 d’octubre de 2007, de la Comissió d’accés i afers estudiantils del Consell Interuniversitari de Catalunya, pel qual es determina el calendari d’inscripció i realització de les proves d’accés a les universitats de Catalunya del curs 2008-2009
Inscripció per a la realització de les proves d’accés a la universitat en la convocatòria del mes de juny dels estudiants que hagin cursat batxillerat el curs 2008-2009:
Prematrícula: del 25 de febrer al 5 de març de 2009 (aquest període no serà modificable en cap cas pel que fa a la via o vies d’accés i matèries d’examen triades a la convocatòria de juny).
Formalització definitiva de la matrícula: del 20 de maig a l’1 de juny de 2009.
Inscripció per a la realització de les proves d’accés a la universitat en la convocatòria del mes de juny dels estudiants que es presenten per lliure: del 5 al 16 de febrer de 2009.
Inscripció per a la realització de les proves d’accés a la universitat en la convocatòria extraordinària de setembre: del 17 al 23 de juliol de 2009.
Realització de les proves d’accés a la universitat
Dies 9, 10 i 11 de juny de 2009.
Dies 8, 9 i 10 de setembre de 2009.
(08.203.131)
Mort d’un familiar. Deixo feina pel professor de guàrdia. deures-4t-c.doc