Els alumnes de 6è hem treballat la publicitat en diferents mitjans i diferents conceptes.
Hem fet cartells sobre: neteja, manteniment de les instal·lacions, ús de les coses, comportament, etc.
També hem fet registres sonors d’anuncis (s’ha fet un treball previ de preparar el guió i buscar la música) i s’han valorat anuncis audiovisuals.
Nombres negatius
Treballem la publicitat
Tasca a desenvolupar:
Escoltar un programa de radio i contestar:
Quin programa fan?
……………………………………………………………………………
Espera que facin publicitat. Escolta un anunci i omple les preguntes:
Qui s’anuncia? ………………………………………………………………………………..
Què anuncia?
……………………………………………………………………………………Hi ha música de fons? …………………………………………………………………………………..
Se senten altres tipus de sorolls musicals? ………………………………………………………………………………..…
Parlen de pressa o a poc a poc? …………………………………………………………………….……………
Formulari descobriment d’Amèrica
Alumnes de 5èB Escola Ruiz Giménez
Aquests són els alumnes de 5èB de la nostra escola:
http://picasaweb.google.com/lavilapalamoscs/5eBEscolaRuizGimenez?authkey=Gv1sRgCNzWk6yOr5a0cQ#
Alumnes de 5è A Escola Ruiz Giménez
Aquests són els alumnes de 5è A de l’Escola Ruiz Giménez de Palamós
http://picasaweb.google.com/lavilapalamoscs/5eAEscolaRuizGimenez1011?authkey=Gv1sRgCPjWlo6-7P7PtAE#
Treball de temperatures
Aquesta activitat és per fer-la amb l’ordinador a l’aula d’informàtica, els alumnes de 6è .
Farem servir el programa de càlcul de l’Open Office o el programa excel de microsoft office
Objectius
1- Conèixer per cada dia la temperatura mitjana, la màxima i la mínima dels valors registrats.
2- Conèixer la temperatura mitjana al llarg de la setmana per a cada una de les hores disponibles.
3- Construir un full de càlcul adequat utilitzant la funció PROMEDIO que calcula la mitjana aritmètica
4- La funció MAX que calcula el valor màxim.
5- La funció MIN que calcula el valor mínim.
S’han recollit les temperatures enregistrades al llarg d’una setmana a intervals de 4 hores.
Desenvolupament de la pràctica:
1 Seleccionar un nou full. Anomeneu-lo Temperatures.
2 Desactivar la visió de la quadrícula.
3 Modificar l’amplada de les columnes.
4 Escriure el títol “Temperatures al llarg d’una setmana” a la cel·la B1.
5 Entrar les hores: (0h 4h 8h 12h 16h 20h)
6 Entrar les temperatures registrades.
Els valors són els següents:
dilluns 12- 14- 15- 11- 12- 13 dimarts 10- 8- 9- 10- 11- 8 dimecres 7- 6- 7- 8- 6- 6 dijous 5- 15- 16- 18- 17- 11 divendres 13- 10- 18- 20- 21- 17 dissabte 14- 12- 10- 16- 16- 17 diumenge 15- 15- 16- 12-11-10
Aplicar les fórmules a utilitzar, primer a cada dia de la setmana i després a tota la setmana.
=PROMEDIO(:)
=MAX(:)
=MIN(:)
Després donar forma a les taules, amb les línies i colors, cobinar cel·les….
Temps a Espanya i Catalunya
Entreu en aquestes webs per conèixer la previsió del temps:
Mapa del temps / Fotos del Meosat
http://www.meteosat.com/
Visiteu les webs i mireu els apartats de meteorologia /realizar la pràctica del temps a les comarques de Catalunya.
http://xtec.net/~ftrillo/mapes%20temps.htm
Servei meteorològic de Catalunya
http://www.meteocat.org/
guipuzcoa-san-sebastian-temporal
CREIXEMENT DE LA POBLACIÓ A PALAMOS
Relacionat amb el que estem treballant dins del tema 4 de l’àrea de medi “La població espanyola”, en aquest apartat de la wikipèdia podem observar el creixement de població o creixement demogràfic que ha experimentat Palamós des de l’any 1497 a l’any 2008.
Alumnes de 6èA Escola Ruiz Giménez 10-11
Aquests són els alumnes que aquest curs 2010-11 estan a 6èA
http://picasaweb.google.com/lavilapalamoscs/Alumnes6eA