Espai 2

Dimensió Títol Espai 2 – Aula 2 Experiència
Activitat física Projecte #Challenge_EF

https://blocs.xtec.cat/challengeef/

Vídeo

Enric Alvarez Nebot

Escola Agustí Bartra de Terrassa

Cicle superior

En aquest projecte, alumnes de cicle superior dissenyen els seus propis reptes físics a partir d’unes premisses acordades amb ells, practiquen per superar-los i se’ls intercanvien amb els seus companys, es graven per mostrar evidències que ho han aconseguit, editen i publiquen els seus vídeos per compartir-los a la xarxa amb tothom que els vulgui provar i s’incentiva a qui vulgui a proposar-ne de nous.
Hàbits saludables Operació salut! Carolina Carrillo Martín i Roger Marín Marquilles

Escola Camps Elisis de Lleida

Cicle superior

Dubtes sobre el cos que es transformen en enigmes. Enigmes relacionats amb l’alimentació que serveixen als alumnes per anar construint una piràmide alimentària intuïtiva, la qual l’aniran completant amb l’anàlisi dels seus esmorzars saludables (projecte d’escola) mitjançant gràfiques i interpretació de dades. De tot aquest procés s’extrauen uns coneixements i continguts que parteixen dels interessos dels alumnes i que van teixint els hàbits saludables amb l’activitat física i la salut.
Expressió i comunicació corporal Som artistes Mar Tarrés Campreciós

Escola Can Fabra de Barcelona

Cicle superior

A Som artistes l’alumnat treballa en petits grups cooperatius i ha de resoldre reptes d’expressió corporal a través de l’estructura “Pensa, comparteix, actua”. Prèviament a aquests reptes es fan activitats d’inici i ens reunim en gran grup per compartir i extreure d’ells i d’elles el que treballarem. Aspectes importants són: la cooperació, la creativitat, l’autogestió i l’autoregulació dins dels grups i el feedback amb els altres grups.
Joc motor i temps de lleure Agafem la bicicleta Josep Cánovas Rodríguez

ZER Subirats de Lavern

Cicle superior

Una proposta diferent de fer educació física amb un projecte on la bicicleta és la protagonista. Eines digitals, l’entorn per visitar i conèixer, treball vers la sostenibilitat, implicació de les famílies, treball interdisciplinari, esport i lleure. Tot plegat fa d’aquest projecte un element molt motivador per l’alumne que l’ajuda a ser competent en l’àmbit de la dimensió del joc motor i el lleure.