Descripció de la situació d’aprenentatge
A l’Institut Ramon Barbat i Miracle hem creat un blog per a informar de les notícies d’actualitat que passen a Vila-seca. Per això, hem creat diversos equips de redacció en funció de les preferències de l’alumnat per a crear un diari digital.
Una vegada formats els equips de redactors i redactores haurem de redactar una notícia que faci referència a la temàtica escollida, aquesta notícia haurà d’anar acompanyada de material gràfic (imatges, vídeo, fotografia, dibuix) i també d’un àudio amb la lectura de la notícia i la descripció del material gràfic.
Tot el material haurà de ser inèdit i l’haurem de publicar al blog d’últimes notícies per tal que arribi a tothom.
- Aprendre a crear continguts digitals en català per a comunicar-los i publicar-los a la xarxa en diferents formats.
Criteris d’avaluació
- Realitzar productes digitals de manera col·laborativa, tant per a creacions digitals com per a l’organització del treball en grup, seleccionant les eines col·laboratives més adequades.
- Elaborar continguts propis en diferents formats, mitjançant aplicacions i estratègies de recollida i representació de dades més complexes, contrastant críticament fonts actuals i del passat.
- Producció de textos de tipologia diversa, dirigits a diferents destinataris, de forma autònoma i amb una intenció concreta seguint les normes ortogràfiques.
Competències treballades
- Llengua catalana i literatura. Competència específica 5. Produir textos escrits i multimodals amb adequació, coherència, cohesió, aplicant estratègies elementals de planificació, redacció, revisió, correcció i edició, amb regulació dels iguals i autoregulació progressivament autònoma i atenent les convencions pròpies del gènere discursiu triat, per construir coneixement i donar resposta de manera informada, eficaç i creativa a demandes comunicatives concretes.
- Competència digital (CD). CD3. Participa, col·labora i interactua mitjançant eines i/o plataformes virtuals per comunicar-se, treballar col·laborativament i compartir continguts, dades i informació, gestionant de manera responsable les seves accions, presència i visibilitat a la xarxa i exercint una ciutadania digital activa, cívica i reflexiva.
- Competència ciutadana (CC) Geografia i història. Competència específica 1 Cercar i tractar informació que permeti interpretar el present i el passat, aplicant els procediments de la recerca històrica i geogràfica a partir de l’anàlisi crítica de dades procedents de fonts analògiques i digitals, per transformar-ho en coneixement i comunicar-ho a través de diferents formats.