Oh, muses!

Al llarg de la primera quinzena de novembre els alumnes de Cultura Clàssica de 3r d’ESO han dut a terme un projecte entorn de les 9 muses de la mitologia grega.

Els estudiants han escollit la seva Musa preferida i, després de fer una cerca sobre la seva mitologia i qualitats, han estat inspirats per elles i han deixat anar la seva creativitat per fer un seguit de creacions relacionades amb l’especialitat de cada Musa: l’astronomia, la història, la poesia èpica, la comèdia, la música… que han donat com a resultat: jocs de taula, observatoris astronòmics, maquetes, invenció de mites, comèdies i poemes de temàtica mitològica. D’altres han fet infografies, una per cada Musa.

Aquests són alguns dels resultats!

Joc de taula inspirat en el clàssic “Monopoly”. Temàtica astronòmica basada en Urània, musa de l’astronomia.

Alguns dels poemes mitològics dels alumnes inspirats per Cal·líope, la Musa de la poesia èpica.

Maqueta del sistema solar. Alumnes inspirades per la Musa de l’astronomia, Urània.

Principi d’una creació literària, inspirada per l’art de la Musa de la història Clio i els relats heroics de la Musa Cal·líope.

Targeta principal amb la informació de la Musa Urània i targetes secundàries amb algunes de les constel·lacions amb més renom de la Via Làctia. Amb aquests vasos, proporcionant llum des de la part més estreta i enfocant-los cap a la pissarra es veien les ombres de les constel·lacions. Tot un espectacle!

Joc de taula de temàtica històrica. Alumne inspirat per la Musa de la història, Clio.

Targetes informatives sobre les nou muses del Parnàs.

Joc de taula de temàtica històrica amb el tauler, les instruccions, les preguntes i fins i tot la seva pròpia capsa per guardar-lo! Alumnes inspirats per Clio, la musa de la història.

Diapositives de la presentació del treball sobre Talia. Els alumnes, inspirats per la musa de la comèdia, van crear un mite amb alguns personatges de la mitologia d’arreu del món, situant-lo a Tessàlia, una de les regions amb més renom de Grècia.